3D-nyomtatott elektromos kis jármű indult el a gyártás felé vezető úton

A berlini nFrontier által tervezett, érdekes, 3D-nyomtatott jármű, amely nagyjából egy teherszállító ebike és egy kis elektromos városi autó között helyezkedik el, a közelmúltban debütált a frankfurti Formnext 2022 kiállításon, az iparági partner, a Stratasys standján.

Az UILA névre keresztelt járművet Stratasys F770 ipari 3D nyomtatóval fejlesztették ki, és a kereskedelmi termelésbe olyan gyártási technológiákat alkalmaznak majd, mint például a SAF (por alapú) és P3 (fotopolimer alapú) gépek – amelyek csökkenthetik a gyártási költségeket a hagyományos technikákhoz képest, valamint lehetővé teszik a felhasználói preferenciák szerinti testreszabást egy konfigurátoron keresztül.

A jelenleg teljesen működőképes prototípus fejlesztési szakaszában a négykerekű egy cső alakú alumíniumváz köré épül, amely 3D-nyomtatott polimer alkatrészekből álló külső héjat visel. Az ülések és a kormánykerék is 3D-nyomtatott.

Az ebike/microcar 2,3 méter hosszú, 0,9 méter széles és 1,7 méter magas, míg a súlya mindössze 70 kg, ami kicsi lábnyomot jelent a forgalomban, könnyű parkolást a zsúfolt városközpontokban, és hozzájárul a jó manőverezhetőséghez.

A nFrontier szerint az UILA-ban két kényelmes ülés helyezkedik el (az utassal a sofőr mögött), műszakilag jogosítvány nélkül is vezethető Németországban, és a kerékpárutakat is használhatja. Elektromos hajtáslánca hátul agymotorokkal és pedállal működtetett dinamóval rendelkezik, amely az 1200 Wh-s akkumulátort táplálja, ami töltésenként 60 és 70 km (37-44 mérföld) közötti hatótávolságra jó.

A csúcssebesség a jelentések szerint 25 km/h (15,5 mph), a fékezőerő pedig a négy 50 cm-es kerékre szerelt hidraulikus tárcsafékekből származik.

A fedélzeti infotainment rendszer párosítható a vezető okostelefonjával, amelyen egy kísérőalkalmazás fut. És bár részleteket egyelőre nem árultak el, a jármű autonóm parkolási módra is képes, ahol a felhasználó az alkalmazáson keresztül hívhatja majd a járművet, és az önállóan navigál a találkozási pontig, illetve olyan funkciója is van, amely lehetővé teszi, hogy az UILA kövesse a vezetőt anélkül, hogy bárki a kormány mögött ülne.

A jármű több, mint puszta tervezési kísérlet, az nFrontier mérnöki és gyártópartnereivel együttműködve 2024-től sorozatgyártásba kerül Németországban, ahol várhatóan ebike-ként fogják besorolni. A becsült ár a jelentések szerint „jelentősen 10 000 euró alatt van”.

„Az UILA a válaszunk korunk legsürgetőbb kihívásaira, mint például a klímaváltozás és a jelenlegi energiaválság” – mondta az innovációs stúdió vezérigazgatója, Daniel Buening. „Az UILA nemcsak az ingázás módját változtatja meg gyökeresen, hanem egy valóban fenntartható mobilitási megoldást is kínál. Ugyanakkor digitális funkciókat és eszközöket is, messze felülmúlva a jelenlegi kerékpáripari szabványokat.”

Forrás: New Atlas

https://newatlas.com/urban-transport/uila-3d-printed-electric-ebike-microcar/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936