A 2023-as Mustang Mach-E automata sávváltást kap a Ford BlueCruise 1.2 frissítésével

Idén ősztől, amikor megjelenik a következő generációs BlueCruise 1.2 aktív vezetőasszisztens, a Ford három új funkciót mutat be, köztük az automata sávváltást. Az amerikai autógyártó azt állítja, hogy megerősítette Advanced Driver Assist Systems (ADAS) csapatát a BlueCruise és az ActiveGuide fejlesztése érdekében a Ford és Lincoln járművezetők számára.

Ennek ellenére a jelenlegi autóvezetőknek várniuk kell, hogy kipróbálhassák ezeket az új kormányfogás nélküli funkciókat.

A Ford Motor Company először 2021 áprilisában osztotta meg BlueCruise automata rendszerének részleteit, amikor az a Mustang Mach-E-n debütált. Abban az időben a Ford a BlueCruise-t a Tesla Autopilotjával hasonlította össze, és a következőket mondta:

A BlueCruise egy SAE 2. szintű vezetéstámogató technológia, amely hasonló a Tesla Autopilothoz, de azzal az előnnyel, hogy valódi kormányfogás nélküli vezetési élményt kínál automata üzemmódban, amelyhez nincs szükség arra, hogy a vezető keze érintkezzen a kormánykerékkel, hacsak a jármű figyelmeztető jelzése azt nem kéri.

És ellentétben más megközelítésekkel – például a GM Super Cruise-ával, amely piros és zöld világítást használ, vagy a Tesla Autopilotjával, amely megköveteli, hogy a vezető tartsa a kezét a kormányon – a BlueCruise különböző módokon kommunikál a vezetőkkel. A műszercsoport átmenetekkel jelzi, hogy a funkció automata módban van szöveges és kék világítási jelzéseken keresztül, ami még a színvakságban szenvedők számára is hatékony.

Ritkán fordul elő, hogy egy autógyár nem csak egy, hanem két versenytársat is közvetlenül megszólít egy sajtóközleményben, különösen hozzájuk hasonlóan amerikai vállalkozásokat. De „szerelemben és háborúban mindent lehet”, és a Ford határozottan készen áll a harcra ezekkel a kettővel szemben az elektromos autó eladási verseny első helyezéséért ebben az évtizedben.

A Ford azt mondta, hogy a BlueCruise a Mustang Mach-E-hez, majd a Ford-F-150 Lightning-hez érkezik az éteren keresztüli frissítéssel. A Ford most új és továbbfejlesztett vezetőasszisztenst jelentett be, de úgy tűnik, csak a 2023-as Mustang Mach-E tulajdonosok tapasztalhatják meg, legalábbis az induláskor.

A Ford sajtóközleménye szerint a BlueCruise 1.2 idén ősszel érkezik az ActiveGlide 1.2 mellé a Lincoln tulajdonosok számára. A Ford elmondása szerint eddig több mint 75 000 sofőr együttesen több mint 25 millió kilométert tett meg automata üzemmódban, és csapata azon dolgozik, hogy továbbfejlessze a vezetőt segítő technológiát, hogy emberszerűbb érzést keltsen.

Doug Field, a Ford elektromos járművekért és digitális rendszerekért felelős vezetője beszélt a legújabb fejlesztésekről:

Befektetünk az ADAS (vezetéstámogató rendszerek) csapatunkba, hogy folyamatosan fejlesszük a BlueCruise-t és az ActiveGlide-ot ügyfeleink számára. A legújabb fejlesztések lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy pusztán egy irányjelzővel irányítsák a sávváltást és az automata vezetést emberszerűbbé varázsolják azáltal, hogy zökkenőmentesen lassítanak a kanyarokhoz, és több helyet biztosítanak a nagyméretű járműveknek a szomszédos sávokban. Ezek a fejlesztések csak a kezdetét jelentik annak az útnak, amely a biztonság javítása felé irányul, és a jövőben értékes időt biztosít az ügyfeleknek.

A közlemény szerint a Ford BlueCruise 1.2 három új automata funkciót fog tartalmazni:

  • Sávváltás asszisztens: A rendszer automata sávváltást hajt végre, amikor a vezető megérinti az irányjelzőt, és még javasolja is, ha a sávváltás előnyös lehet a lassú forgalom miatt.
  • Sebesség-előrejelző asszisztens: A BlueCruise automatikusan és simán beállítja a sebességet, amikor a vezetők közelednek egy éles kanyarhoz, és segít előre figyelmeztetni a vezetőt, ha sebességváltozás várható.
  • Sávon belüli helyezkedés: Természetesebbé teszi az automata autópályás vezetést azáltal, hogy a járművet a sávjában tartja, miközben finoman eltávolítja a járművet a szomszédos sávokban közlekedő járművektől, különösen a nagy teherautóktól.

A Ford azt állítja, hogy elkötelezett ADAS csapata folyamatosan javítja a térképeket az éteren keresztüli frissítésekkel, hogy azonosítsa az autópályák előminősített szakaszait, ahol a BlueCruise használható. Ezek az utak jelenleg több mint 209 000 km-t ölelnek fel.

A Ford elmondása szerint a BlueCruise 1.2 2023-ban kerül forgalomba a Mustang Mach-E-kbe közvetlenül a futószalagról, de a többi korábbi Ford jármű tulajdonosnak (beleértve a 2022-es Mach-E tulajdonosokat is) még várniuk kell.

Forrás: Electrek

https://electrek.co/2022/09/08/2023-mustang-mach-e-gaining-hands-free-lane-changes-with-fords-bluecruise-1-2-update/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936