A Baidu az első cég, amely Kínában engedélyt kapott teljesen vezető nélküli robotaxi szolgáltatásához

Kína első teljesen autonóm, kereskedelmi robotaxi-útjai – biztonsági vezetők nélkül – hamarosan megnyílnak a nagyközönség számára Vuhanban és Chongqingban, ami a 21. század egyik kulcsfontosságú technológiai forradalmának fordulópontját jelenti.

A sofőr nélküli Johnnycabek már egy évtizede a küszöbön vannak, de most végre elkezdenek megjelenni az utcákon a fizető ügyfelek számára. A GM leányvállalata, a Cruise még júniusban indította el a késő esti, teljesen vezető nélküli szolgáltatást San Francisco külvárosában, ezzel a világ első olyan kereskedelmi robotaxi üzemeltetője lett, amely biztonsági sofőr nélkül indított utakat.

Most újabb lépést tettek előre. A két újonnan kiadott engedély lehetővé teszi a Baidu számára, hogy Vuhan 13 négyzetkilométeres területén 9 és 17 óra között, valamint egy nagyobb, 30 négyzetkilométeres területen díjat számítson fel a vezető nélküli utazásokért Chonqing Yongchuan kerületében 9:30 és 17:30 között – tehát bár jelenleg elkerülik a csúcsidőt, de ezt elegyítik rengeteg nappali forgalommal.

Minden zónában öt 5. generációs Apollo autó fut majd, a távoli operátorok készen állnak arra, hogy átvegyék az irányítást, ha a járművek bármilyen nehéz helyzetbe kerülnének. A bázis szorosan figyelni fogja az autók kamerarendszerét, különösen ebben a kezdeti időszakban.

A Baidu-féle Apollo Go már most a világ legnagyobb robotaxi-vállalata, amely már minden első osztályú kínai városban ugyanazt az 5. generációs autót használja, biztonsági sofőrökkel.

A cég a közelmúltban mutatta be 6. generációs dizájnját, amely az első, teljesen autonóm tömeggyártású autója. Az Apollo RT6 gyártása mindössze 250 000 RMB-be (37 000 USD) kerül majd, mondja a Baidu, és opcionális, levehető kormánykerekével és tágas, konfigurálható utasterével az egyik első igazi mobilitási pod típusú szolgáltatás lesz, amikor kereskedelmi forgalomba kerül 2023-ban.

Feltehetően az elkövetkező hónapokban és években egyre több ilyen műveletet fogunk látni. Mindegyik egy lépést jelent egy potenciálisan olcsóbb, biztonságosabb és kényelmesebb mobilitási szolgáltatás felé – ugyanakkor ezek az első szögek egy hatalmas foglalkoztatási szektor koporsójába.

A Daxue Consulting szerint csak a kínai telekocsi-szolgáltatások mintegy 30 millió sofőrt foglalkoztatnak. Ez nem tartalmazza a taxisofőröket, a szállító sofőröket, a teherautó-sofőröket, a buszsofőröket vagy más hivatásos sofőröket.

Valószínűnek tűnik, hogy egy évtizeden belül és változáson belül megnyílnak az ajtók a teljesen autonóm járművek előtt ezekben a kategóriákban, olcsóbb, biztonságosabb, éjjel-nappal működő robot eszközökkel az emberi vezetők pótlására. Ez egy hatalmas csoport, amely elsősorban középkorú férfiakból áll, akik más területeken felhasználható tudás nélkül kerülnek utcára, ezért a kormányoknak határozottan úgy kell tekinteniük erre, mint egy potenciális társadalmi időzített bombára.

Forrás: New Atlas

https://newatlas.com/automotive/baidu-driverless-taxi-permits/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936