A BMW 3-as szintű rendszere lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy tévét nézzenek vezetés közben

A BMW más autógyártók nyomdokaiba lép, és egy SAE Level 3 félautonóm rendszert vezet be zászlóshajó szedánjában. Az első szükséges hardverrel és szoftverrel felszerelt autókat idén tavasszal szállítják a németországi vásárlóknak, így a vezetők élvezhetik a kormányfogás és útra figyelés nélküli vezetést.

A BMW Personal Pilot L3 névre keresztelt rendszer lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a rendszer használata közben olvassanak vagy szöveget írjanak, vagy akár tévéként is használják a központi infotainment képernyőt.

„Digitális szolgáltatásokat is használhatnak beleértve a különböző szolgáltatók videóinak streamelését a központi kijelzőn utazás közben” – ígéri a BMW.

A reggeli ingázás közbeni tévénézés közel áll a vezetőt segítő rendszerek szent gráljához, bár a 3. szintű rendszereknek megvannak a maguk korlátai. Ennek ellenére ez még mindig nagy előrelépés a 2. szinthez képest a legtöbb tekintetben.

A BMW Personal Pilot L3 nem tévesztendő össze a BMW Highway Assistant rendszerrel, amely egy 2. szintű rendszer, és így megköveteli a vezetőktől, hogy a szemüket az úton, a kezüket a kormányon tartsák, a vezető figyelő rendszer pedig ellenőrzi, hogy a vezető a vezetésre figyel-e.

De van néhány korlátozás. A járművezetők ezt a rendszert csak 60 km/h-ás sebességig használhatják, így alkalmas forgalmi dugókra és jól jelzett, alacsony sebességkorlátozású utakra, de nem sok másra.

A többi 3-as szintű rendszerhez hasonlóan a vezetők nem szunyókálhatnak az első vagy a hátsó ülésen, mert készen kell állniuk arra, hogy visszavegyék az irányítást, amikor a rendszer hang- és vizuális jelzésekkel azt kéri. Ha a vezető bizonyos időn belül nem veszi vissza az irányítást, az autó finoman lelassít és megáll.

A 3-as szintű rendszer is csak „a szerkezetileg elválasztott sávokkal rendelkező autópályákra” fog korlátozódni, így a festett vonalakkal elválasztott kétsávos utakon nem használható. Ez jó néhány vidéki utat kizár majd Németországban.

Az egyik korlát, amellyel a rendszer nem szembesül, az éjszakai használat, mivel a BMW egy fejlett szenzorcsomagot, köztük radar-, lidar-, kamerákat és ultrahangos érzékelőket használ ehhez a képességhez. Ezt a funkciót valószínűleg azért adták hozzá, hogy a rendszer használható legyen forgalmi dugókban a téli ingázási órákban, amikor sötét lehet.

Az Egyesült Államokban azonban a rendszer nem lesz használható, köszönhetően a jelenlegi szabályozási akadályoknak.

Az autógyártó azzal a kellemetlen kilátással néz szembe, hogy államonként kell kérnie a 3. szintű rendszer jóváhagyását, és így több mint 50 joghatósággal kell szembenéznie. Egyébként ez az oka annak is, hogy a Mercedes saját Level 3 rendszere valószínűleg az Egyesült Államok néhány autonómiabarát államára korlátozódik, legalábbis egyelőre.

Az majd kiderül, hogy a 3. szintű rendszerekkel kapcsolatos jelenlegi szabályozási környezet átmeneti akadály-e, vagy valami, ami valószínűleg évekig vagy évtizedekig érvényben marad.

Forrás: roadandtrack.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936