A BMW az Amazon Web Services (AWS) felhőszoftvert fogja használni autonóm járművei adatainak kezelésére

A vállalat már korábban szerződést kötött az AWS-szel a csatlakoztatott autóiból származó adatok kezelésére. A német autógyártó most bővíti ezt az együttműködést, hogy belefoglalja a következő generációs fejlett vezető-segítő rendszeréből (ADAS) származó adatokat is, amelyet részben a Qualcomm Snapdragon Ride Vision platformja hajt meg.

A BMW szerint az AWS segít felhőtárolást biztosítani a „generatív mesterséges intelligenciával, a dolgok internetével, a gépi tanulással és a tárolási képességekkel kapcsolatos adatokból, hogy felgyorsítsa a nagymértékben automatizált BMW járművek szállítását”.

Az AWS szoftvert integrálni fogják  a BMW „Neue Klasse” platformjába a  2025-ben megjelenő elektromos járművek jövőbeli termékcsaládjához. Ez a platform nagyjából háromszoros mennyiségű járműadatot dolgoz fel a BMW modellek jelenlegi generációjához képest.

A vezetőt segítő funkciók, mint például az adaptív sebességtartó automatika, a parkolási asszisztens és a részben automatizált országúti vezetés, rengeteg adatot hoznak létre, amelyeket fel kell dolgozni és elemezni a jövőbeli frissítések és fejlesztések érdekében.

A platform például biztosítja a több millió mérföldnyi valós idejű vezetési adat feldolgozásához, katalogizálásához és tárolásához szükséges keretet az Amazon Simple Storage Service (Amazon S3) szolgáltatásban.

A mérnökök és adattudósok ezután megkereshetik, azonosíthatják és vizualizálhatják a releváns vezetési jeleneteket, hogy modelleket fejlesszenek és képezzenek ki az Amazon SageMaker, az AWS gépi tanulási modelljének felhőben és a peremeken történő építésére, betanítására és telepítésére alkalmas szolgáltatása segítségével.

A BMW Neue Klasse járművei jelentősen megnövelik a számítási teljesítményt a meglévő modellekhez képest. A fedélzeti számítógép a korábbi modellek adatmennyiségének 20-30-szorosát képes feldolgozni – vagyis körülbelül kétszer akkora adatmennyiséget, mint amekkora korábban lehetséges volt. Ez lehetővé teszi a jármű érzékelőinek nagyobb mértékű együttműködését, ami támogatja az autonóm vezetés magasabb szintjét.

A cég iDrive vezető-segítő funkcióját úgy tervezték, hogy támogassa mind a 2-es, mind a 3-as szintű autonóm vezetési rendszereket.

Az Automotive Engineers Society által 2. szintűként meghatározott fejlett vezetőtámogató rendszerek közé tartozik a sávtartás, a holttér-felismerés, az automatikus vészfékezés és az adaptív sebességtartó automatika.

A legtöbb nagy autógyártó manapság már beépítette járműveibe a fejlett vezetési asszisztens funkciókat. A 3. szint a nagymértékben automatizált vezetésre, más néven feltételes automatizálásra vonatkozik, ahol a vezetőnek továbbra is képesnek kell lennie arra, hogy kérésre átvegye a jármű irányítását.

Forrás: theverge.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936