A BMW legújabb elektromos autója újszerű módon önvezető

A BMW kifejlesztett egy önvezető elektromos autót, amelynek új technológiáját a BMW 7-es sorozatába telepítik, és a tervek szerint más járművekhez is hozzáadják majd, ha a próbák jól mennek. A technológia csak korlátozott számú 7-es sorozatban lesz elérhető, és Németországnak csak nagyon kis részén fog működni.

Számos autógyártó, köztük a Tesla, az Audi és a Mercedes-Benz is próbál önvezető autót hozni az utakra, de számos jogi és technikai akadály áll az útjukban. Bár leginkább Elon Musk Tesláját kapcsolják a technológiához, valójában az Audi volt az, amely 2010-ben műszakilag áthaladt a célvonalon egy önvezető járművel. Az autonóm Audi TTS Pikes Peak kutató autó több mint 20 km hosszú pályát tett meg sofőr nélkül. Az önvezető autók felé vezető úton jelentős buktató volt a Tesla „fantomfékezési” problémája, ami arra késztette a szövetségi kormányt, hogy vizsgálatot indítson Musk autógyártó cége ellen. A Mercedes-Benz jól teljesít, ez az első olyan gyártó, amely nemzetközileg is érvényes engedélyt kapott a „feltételesen automatizált ” járművek gyártására.

Innovációja sokkal kisebb léptékben működik, de még mindig hasznosnak bizonyulhat világszerte. A cég közleménye szerint a projektet a cég dingolfingi üzemében kezdik kipróbálni ettől a hónaptól kezdődően 2023-ig tartóan. Mivel a BMW saját telephelyére korlátozza a technológiát, nincs kitéve számos jogi akadálynak, amellyel a versenytársak szembesülnek.

A német autógyártó a Seoul Robotics céggel működik együtt a dingolfingi üzemében, hogy különféle érzékelőkkel szerelje fel az autókat a gyártási folyamat különböző szakaszaiban (az Automotive World segítségével). A kulcs első elfordítása után az új 7-es sorozat 170 méterrel az üzem kezdeti tesztelési területétől a „célterületig” halad. A kalandja ezzel még nem ér véget. Ezután a célterületről el kell jutnia az indítási területig.

Az Automotive World szerint a BMW projektmenedzsere, Sascha Andree kifejtette, hogy ez a technológia különbözik attól, amit akkor látunk majd, amikor az önvezető autók végül az utcára kerülnek, és azt mondta: „Az üzemen belüli automatizált vezetés alapvetően különbözik az ügyfelek autonóm vezetésétől. Teljesen más rendszert használ. Így ahelyett, hogy a jármű érzékelőire hagyatkozna, az autón kívüli infrastruktúrát használja, hogy lehetővé tegye a környezet felismerését és a jármű mozgásának megtervezését.”

Amikor az érzékelők információkat gyűjtenek, a Seoul Robotics szoftvere közli az autóval, hogy hol van az üzemben, és mi történik körülötte. Egy másik szoftver, amelyet az Embotech fejlesztett ki, majd megtervezi az autó útvonalát, és parancsok sorozatával eljuttatja oda, ahol lennie kell.

Az önvezető járművek gondolata, amelyek bizonyos területeken képesek működni, nem új ötlet. A Mercedes-Benz és a Bosch már 2017-ben úttörő szerepet játszott a teljesen automatizált, négyszintes parkolóház ötletével. Két éves tesztelés következett, mielőtt a rendszert jóváhagyták, és a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolója lett az első a világon, amely ilyen szolgáltatást nyújt.

A zárt rendszer másként működik, mint a nyílt utakra tervezett önvezető technológia. Míg az önvezető autókat működtető mesterséges intelligencia segítségével a vásárlók végül megkaphatják azt, amire szükség van ahhoz, hogy a rendszer a környezetből származó kontextuális információk felhasználásával menet közben tudjon döntéseket hozni, a zárt rendszereknek könnyebb az életük. A Mercedes-Benz meg tudja tölteni garázsát kamerákkal és érzékelőkkel, amelyek vezeték nélkül továbbítanak sok információt a körülötte önállóan közlekedő járműveknek. A BMW most valami hasonlót csinált az üzemében, és elméletileg bárhová kiterjesztheti a rendszert, ahol elegendő számú érzékelőt el tud helyezni.

Ennek a rendszernek a használatával az autók technológiailag sokkal kevésbé kell bonyolultnak lenniük. Ennek ellenére ez nem olyan dolog, amelyet egy meglévő autóba utólag lehet könnyen felszerelni. Ha valaha is azt fogjuk látni, hogy tömegesen épülnek az automatizált parkolóházak, azok nagy valószínűséggel új járművekkel fognak csak működni.

Forrás: Slash Gear

https://www.slashgear.com/795398/12-cars-that-were-way-ahead-of-their-time/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936