A brit ipar az autonóm járművek szabályozását szorgalmazza

Az iparág képviselői szerint a brit kormánynak egységes törvényeket kellene alkotnia az autonóm járművek szabályozására, hogy elkerüljék az egyes technológiák különböző megközelítését.

Mivel a különböző közlekedési eszközök, köztük az autók, buszok, kézbesítő robotok, vonatok és repülőgépek esetében különböző szintű automatizálást terveznek, az Egyesült Királyságnak olyan jogszabályi keretet kell létrehoznia, amely mindezeket lefedi – mondta Siddartha Khastgir, a Warwick Egyetemi Gyártó Csoportjának összekapcsolt és autonóm járművek ellenőrzési és validálási vezetője.

A Parlament Közlekedési Bizottsága meghallgatta a Stagecoach-t, amely olyan félautomata buszokat tesztel, amelyekben egy sofőr is jelen van, és a Starship Technologies-t, az automatizált kézbesítő robotokat gyártó céget.

Khastgir elmondta: „A biztonságosság ellenőrzésének módszere hasonló a Starship robotjai és a Stagecoach buszai esetében. Bár a Starship robotok elfogadott biztonsági szintje meglehetősen eltérhet a Stagecoach buszok tesztelési forgatókönyveitől, de ez csak egy elméleti szint, a biztonságosság ellenőrzésének módszere ugyanaz lehet.”

Elmondása szerint a különböző felhasználási esetekre különböző biztonsági keretrendszerek meghatározása összezavarná az ipart. „Olyan absztrakciós szintet szeretnénk létrehozni, amely minden típusú felhasználási esetre azonos.”

„A biztonsági szabályozás különbségei ekkor a különböző működési területekre vonatkoznának – például az autópályákra a járdákkal összehasonlítva –, nem pedig az egyes technológiákra” – mondta.

„Egyébként el kell kezdenie minden technológiára megalkotni a vonatkozó szabályozást” – mondta Khastgir.

Lisa Johnson, a Starship Technologies brit közügyekért felelős igazgatója azt mondta, hogy a vállalat szívesen fogadná a szabályozást, különösen azért, mert a járdák, amelyeken robotjai működnek, törvényesen nem egyértelműen szabályozott területet jelentenek.

„Szükség van valamiféle nemzeti szabályozásra, amely minden döntést alátámaszt, mert rengeteg időt és energiát fektettünk a biztonság kérdésébe. Ha nincs szabályozásunk, mi akadályozza meg, hogy valaki bejöjjön a piacra, aki kevésbé biztonságos, mint mi. Szeretnénk néhány alapvető nemzeti szabványt, amely alátámasztja tevékenységünket, és ami megnyugtatja az embereket, hogy ez egy szabályozott iparág. Járdán dolgozunk, és ez jogilag egy nagyon szürke terület. És nem akarjuk, hogy bárki bármit megtehessen” – mondta.

Peter Stephens, a Stagecoach politikai és külügyi igazgatója elmondta, hogy a cég jelenleg automata rendszereinek a tesztelését végzi, de nem terveznek vezető nélküli buszokat. „Azt hiszem, a belátható jövőben úgy gondoljuk, hogy egy sofőr jelen lesz a buszokban, mert nagyon magas a biztonsági sztenderd, aminek meg kell felelnünk” – mondta a képviselőknek.

Forrás: theregister.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936