A brit utak nem alkalmasak az önvezető autók számára, figyelmeztet az iparág

A Britpave – a British Cementitious Paving Association, amely számos vezető útépítő vállalkozót, tervezőt, gépgyártót és anyagszállítót képvisel – azt állítja, hogy az autonóm járművek, amelyek mindegyike ugyanazt a beállítást követi, hamarosan nyomvályúsodást okoz az aszfalton, és csökkenti a felület csúszásállóságát.

A Közlekedési Minisztérium által bejelentett tervek szerint 2025-re az önvezető járművek megjelenhetnek az Egyesült Királyság útjain. A következő évben az Egyesült Királyság autópályáin önvezető funkciókkal rendelkező autók, távolsági buszok és teherautók közlekedhetnek, majd a teljesen önvezető járművek következnek a brit autópályákon az évtized közepére.

A járműveket úgy kell felszerelni, hogy „leolvassák az utat”, és utánozzák az ösztönös emberi képességet, hogy egyszerre figyeljenek, elemezzenek, döntsenek és reagáljanak minden lehetséges eltérő úthelyzetre, mint például a kátyúkra és a csökkent csúszásállóságra.

Az önvezető járművekhez azonban jól karbantartott útfelületre van szükség, mondja a Britpave. A felületi súrlódási szinteknek, az útburkolati jeleknek és jelzéseknek jó állapotban kell lenniük ahhoz, hogy a járművek érzékelői helyesen olvassák le azokat. A járművek csatlakoztatására szolgáló beépített wi-fi antennákat óvni kell a nagy forgalmi terhelésből eredő nyomvályúzás vagy az útfelület szélsőséges hőmérsékleten történő megolvadása által okozott sérülésektől.

A Britpave elnöke, Joe Quirke kifejtette: „Az önvezető járművek technológiai fejlődését a hosszú távú, robusztus útmegoldásokba való befektetéssel kell párosítani.”

Különösen arra hívta fel a figyelmet, hogy az emberi sofőröktől eltérően, akik enyhén balra vagy jobbra térhetnek a sávokon belül, a GPS-szel és egyéb navigációs eszközökkel irányított önvezető járművek sokkal pontosabb útvonalat követnek és tartanak. Ez azt jelenti, hogy minden önvezető jármű folyamatosan ugyanazon az útszakaszon fog haladni, ami jelentős ismétlődő kopáshoz és fokozott folyamatos karbantartáshoz vezet.

Azt mondta: „Ennek ellensúlyozására az utaknak sokkal hosszabb távú robusztusságot kell biztosítaniuk, mint jelenleg. Sokkal jobb klímatűrő képességgel kell rendelkezniük, ha továbbra is működni akarnak az éghajlatváltozás eredményeként megjósolt szélsőséges időjárási események idején.”

Britpave azzal érvel, hogy a beton útfelületek jobbak lennének az aszfaltnál az autonóm járművek számára, mivel ezek 60 éves tervezési élettartammal rendelkeznek.

„A betonutak robusztusságot és rugalmasságot kínálnak az ismétlődő forgalmi terhelésnek, valamint szerkezeti integritást biztosítanak a telepített érzékelők és a Wi-Fi antenna támogatásához és védelméhez” – mondta Joe Quirke. „Egy önvezető jármű csak olyan jó lesz, mint az útfelület, amelyen halad.”

Forrás: The Construcktion Index

https://www.theconstructionindex.co.uk/news/view/british-roads-not-fit-for-driverless-cars-industry-warns

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936