A BYD Denza olcsóbb vezetőtámogató rendszert vezet be az Nvidiával

A Denza kínai prémium elektromos járműmárka bemutatta fejlett vezetőtámogató rendszerének (ADAS) olcsóbb változatát az amerikai Nvidia chipgyártóval együttműködve, miközben a BYD leányvállalata fokozza erőfeszítéseit, hogy felvegye a versenyt az olyan autonómia terén vezető szereplőkkel, mint az Xpeng Motors és a Huawei.

A Denza tengerentúli terjeszkedésre is vágyik, hiszen augusztustól közel 80 000 elektromos jármű szállításával jelent meg a kínai piacon. A vállalat várakozásai szerint a tengerentúli értékesítés már jövőre megkezdődik, beleértve Ausztráliát, Délkelet-Ázsiát, a Közel-Keletet és Európát.

Ez azért fontos, mert a vállalatok szerint a megfizethető vezetési technológia bevezetése csökkentheti az intelligens mobilitásra való átállás akadályokat. A rendszer megkönnyíti a Denza járművei számára a navigációt Kína legtöbb autópályáján, valamint néhány forgalmas városi utcán a nagyobb hazai városokban.

A BYD júliusban dobta piacra az N7 crossovert Denza márkanév alatt. A csúcskategóriás változatot az Nvidia DRIVE Orin processzora hajtja, amely másodpercenként 254 billió műveletet (vagy TOPS-t) kínál. Egy közlemény szerint mostantól minden N7 modell felszerelhető az Nvidia DRIVE Orin chipjeivel az automatizált vezetés érdekében.

Az új autonóm vezetési rendszer lehetővé teszi a Denza zászlóshajója, az N7 SUV számára a rámpán kívüli vezetést, valamint az automatikus sávváltást a kínai autópályákon. Az ára 15 000 RMB (2053 USD), és az Nvidia DRIVE Orin processzora hajtja, amely akár 84 TOPS-t is képes kezelni. A technológiával felszerelt N7 SUV-kból két lidar érzékelőt el fognak távolítani a költségek csökkentése érdekében.

A cégek azt mondják, hogy a felső kategóriás változat lehetővé teszi, hogy a járművek önállóan közlekedjenek a nyüzsgő városi utcákon a napi ingázás során, a City NOA (Navigate on Autopilot) funkció segítségével. A Denza vezérigazgatója, Zhao Changjiang elmondta, hogy a vállalat decembertől kiadja Highway NOA funkcióját az N7 tulajdonosai számára, amit jövő év elején a városi NOA éteren keresztüli frissítése követ.

Tong Liu, az Nvidia kínai autóüzletágának alelnöke és vezérigazgatója elmondta, hogy „lenyűgözték” a BYD által az intelligens autók fejlesztése terén tett erőfeszítései hároméves együttműködésük során, és a BYD/Denzát az önvezető technológia kereskedelmi forgalomba hozatalának „erős képviselőjének” nevezte. A BYD Dynasty és Ocean szintén az Nvidia félvezetőjét  használja.

Számos kínai autó- és technológiai vállalat jelentett be ambiciózus terveket a városi vezetéshez nyújtott vezetéssegítő technológiák bevezetésére, a Tesla teljes önvezető (FSD) funkciójához hasonlóan.

A Volkswagen által támogatott Xpeng Motors júniusban indította útjára Pekingben a City Navigation Guided Pilot funkcióját, és jó úton halad, hogy ez év végéig legalább 50 kínai városban bővítse képességét, míg a Great Wall Motor 2024-ig 100 város lefedését tűzte ki célul.

Eközben a Li Auto járművek fix útvonalakon navigálhatnak a napi ingázók számára 100 nagy kínai városban az év végéig, miután többhetes képzést kaptak az adatkészletekkel. A riválisok, a Nio és a Geely’s Zeekr szintén hasonló funkciók bevezetését tervezi még ebben az évben.

A Huawei messze a legambiciózusabb vállalat ezen a területen Kínában, a fogyasztói üzletág vezetője, Richard Yu szeptember 12-én kijelentette, hogy a Huawei önvezető rendszere decembertől országszerte alkalmazható lesz az Aito márkájú elektromos járművekben, az autópályán és városi közlekedésben egyaránt.

A BYD az elmúlt hónapokban számos lépést tett kutatási és fejlesztési kapacitásának növelése érdekében, különösen az autonóm vezetés terén, beleértve a szervezeti átalakítást és a szakemberek felvételét. A cég által idén felvett 30 ezer frissdiplomás több mint 80%-a kutatószemélyzet volt.

Forrás: technode.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936