A Cambridge Egyetem kutatása szerint az önvezető autók együttműködésük és egymással való kommunikációjuk révén több mint a harmadával javítanák a forgalmat
A kutatók miniatűr robotautókat programoztak be arra, hogy egy kétsávos úton haladjanak. A teszt során megfigyelték, hogy egy autó szimulált lerobbanása milyen hatással van a forgalom haladására. Az autók együttműködésének hatására az nem okozott fennakadást, ahogy az általában megszokott, az autonóm autók továbbra is mozgásban maradtak.
Hagyományos járművekkel, amikor egy autó leáll egy kétsávos úton a belső sávban, azok az autósok, akik nem látnak eléggé előre, hogy kikerüljék az álló autót, beragadnak mögé. Majd a jobb oldali sávba próbálnak átsorolni, aminek hatására sor alakul ki.
Az egymással kommunikáló autók ezzel szemben, amint leállt a jármű, jeleztek egymásnak, így a jobb sávban haladó autók lelassítottak, és a bal sávban érkezők ki tudták kerülni az álló autót. Az autonóm autók együttműködésre való programozásával a teljes forgalmi áramlás 35%-kal javult a normál forgalmi helyzethez képest.
Az eredményeket a héten Montrealban rendezett Robotika és Automatizálás Nemzetközi Konferenciáján mutatták be és további kutatásokra használják majd fel.
Az autonóm autók fő előnye az egymással való kommunikáció és együttműködés tud lenni, ezért fontos, hogy a különböző gyártók erre képes autókat gyártsanak.
Az autonóm autóknak ez az előnye azonban csak akkor érvényesül a kutatások szerint, ha az utakon lévő járműveknek nagyjából 50-75%-a önvezető lesz.
Forrás: This is Money