A cég szerint a Tesla FSD a válasz az elektromos járművek esetleges „hozzáadott” közúti kockázataival kapcsolatos aggodalmakra
A Slate nemrégiben megjelent cikke meglehetősen érdekes aggodalmat vetett fel az elektromos járművekkel és azok széles körű elterjedésével kapcsolatban. Mivel az elektromos autók általában sokkal nehezebbek, mint a belső égésű motoros társaik, baleset esetén veszélyesebbek lehetnek a gyalogosok számára. A Tesla FSD (illetve általában az automata vezetési rendszerek) jelenthetik a választ ezekre az aggodalmakra.
Az Egyesült Államokban a közúti halálos áldozatok száma emelkedik. A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) megjegyezte, hogy 2022 első negyedévében megugrott az amerikai közúti halálesetek száma 7%-kal 9560 halálos áldozatra, ami 2002 óta a legmagasabb negyedéves halálos áldozatok száma. A számok kijózanítóak, mivel azt sugallják, hogy a gyalogosok olyan országokhoz képest, mint Franciaország és Kanada, az Egyesült Államokban több mint kétszer nagyobb valószínűséggel halnak meg egy balesetben.
E nyugtalanító statisztikák mögött jó néhány tényező áll, de ezek közül az egyik a túlzottan nagy és nehéz járművek, például a teljes méretű teherautók és SUV-k elterjedtsége. Míg a teherautókat általában munkára tervezték, a teljes méretű pickupokat ma már széles körben használják az alkalmi sofőrök. A terepjárók is divatosak. De bár ezek a járművek meglehetősen biztonságosak lehetnek a bennük lévők számára, az esetleg elütött gyalogosok számára végzetesek lehetnek.
Amint azt a Slate megjegyezte, egy tanulmány valóban azt találta, hogy az elmúlt néhány évtizedben a SUV-kra való áttérés több mint 1000 gyalogoshalálhoz vezetett. Ezek a nagy járművek már belső égésű motorral is túlságosan nehezek. Ha egy óriási akkumulátorcsomag táplálja őket, és elektromos motorokkal látják el őket, még nehezebbek és sokkal gyorsabbak lesznek. A több mint 9000 kilós Hummer EV ennek a fő példája, hiszen a behemót körülbelül 3,3 másodperc alatt képes elérni az autópályás sebességet.
Amennyiben ezek az aggodalmak helytállóak, a nehéz elektromos járművek csak annyira veszélyesek, mint a vezetőik és biztonsági jellemzőik. A Tesla például évek óta gyárt túl nehéz és nevetségesen gyors szedányokat és crossovereket., ennek ellenére járművei a legbiztonságosabbak közé tartoznak az utakon. Ez nem kis részben az autók aktív és passzív biztonsági funkcióinak köszönhető, amelyek alapfelszereltségként szerepelnek minden Teslában, amelyet a vállalat egyes járműgyáraiban gyártanak, mind az Egyesült Államokban, mind külföldön.
A Tesla FSD-szoftverével együtt a nehéz elektromos járművek kockázata valószínűleg még kisebb, a cég szerint. Az FSD rendszer kialakításakor az óvatosság a gyártó elsődleges szempontja elmondásuk szerint, így a gyalogosok biztonságát tartják elsődlegesnek.
Az olyan rendszerek használata, mint az FSD Beta, valószínűleg szélesebb körben elterjed, ahogy az elektromos járművek egyre elterjedtebbé válnak. A Tesla emellett nyitott arra az ötletre, hogy szoftverét, például az Autopilotot, más autógyártók számára engedélyezzék. Ez azt jelenti, hogy a Tesla jól működő biztonsági rendszereit több járműre is ki lehetne terjeszteni, beleértve azokat is, amelyek a vállalat termékei által elérhetőn kívül esnek.
Általánosságban az elektromos járművek nagyobb tömege által jelentett nagyobb biztonsági kockázatot akár ellensúlyozhatják az ezekbe a járművekbe beépített automata vezetéstámogató rendszerek.
Forrás: Teslarati
https://www.teslarati.com/tesla-fsd-addresses-ev-road-risks/