A CES-en debütál a KIA „célra épített” elektromos autója
A Kia januárban, a CES 2024 kiállításon mutatja be mobilitási szolgáltatásokra szánt elektromos autóját.
A jármű PBV néven ismert, de a betűszó jelentése megváltozott, mióta a Kia először bejelentette. Az autógyártó először azt mondta, hogy a PBV a „célra épített járművet” jelenti, de most újradefiniálta – akár marketing célokból, akár nem – „járműn túli platformként”.
A Kia áprilisban jelentette be a PBV-t, és azt, hogy miként fog létrehozni egy robotaxi plusz járművet, amely kifejezetten a ride-hailingre és az utolsó mérföldes szállításra specializálódott. Ezek közül az első egy középkategóriás jármű lesz, amelyet Dél-Koreában gyártanak majd 2025-től.
A 2025-ös gyártási dátumot most ismét megemlítették egy sajtóközleményben, amelyben bejelentették a PBV CES debütálását. Az előadók más jövőbeli technológiákat is megvitatnak majd, beleértve az „Easy Swap” -ot és a „Dynamic Hybrid modularization” -t is – áll a közleményben, de nem magyarázták el, hogy mik lehetnek ezek.
Az olyan haszongépjárművek, mint a PBV, a Kia elektromos jármű stratégiájának fontos részét képezik. A Kia 2022-ben bejelentette, hogy az elektromos kisteherautókat kulcsfontosságú terméknek tekinti mind a mobilitás, mind az autonóm járműtechnológia terén, és valószínűleg fontos részei lesznek ennek a rugalmas termékkínálatnak.
Hazai piacán a Kia folytatta az előző generációs Niro EV megépítését, mint a márka első PBV-jét a flották és a taxik üzemeltetői számára, de a CES-en bemutatkozó termékcsalád valóban az első lesz, amelyet a semmiből terveztek olyan rugalmasságra, amelyre egy adott feladatnak vagy vállalatnak szüksége van.
Nem a KIA az első, amely PBV-t tervez ride-hailing járműként. Az Arrival például kifejezetten az Uber számára tervezett egy autót. A GM problémás Cruise egységéből származó Origin pedig messzebbre tekint a vezető nélküli elektromos jövő felé.
Forrás: greencarreports.com