A ChatGPT-től a hatalmas műszerfali képernyőkig, mesterséges intelligencia a jövő autóinak vezetéséhez

Az autókba belépő ChatGPT- től kezdve a streaminghez, játékhoz és autonóm vezetéshez szükséges hatalmas műszerfali kijelzőkig a jövő autói drámai felemelkedést mutattak a Las Vegas-i globális technológiai bemutatón.
A német autógyártó, a Volkswagen bejelentette, hogy az AI chatbot ChatGPT-t beépíti autóiba, integrálva az IDA hangsegédbe.

A Cerence Chat Pro által engedélyezett hangsegéd a „Hello IDA” kimondásával vagy a kormányon lévő gomb megnyomásával aktiválható. Az IDA automatikusan priorizálja, hogy egy járműfunkciót kell-e elindítani, egy úti célt kell megkeresni vagy a hőmérsékletet kell módosítani.
Ha a kérést a Volkswagen rendszer nem tudja végrehajtani, akkor azt névtelenül továbbítja az AI-nak, és az ismerős Volkswagen hang válaszol.

„A ChatGPT nem fér hozzá semmilyen járműadathoz, a kérdéseket és válaszokat pedig azonnal töröljük a lehető legmagasabb szintű adatvédelem biztosítása érdekében” – közölte az autógyártó a „CES 2024” rendezvényen.

A Volkswagen közölte, hogy 2024 második negyedévétől ez lesz az első olyan gyártó, amely a ChatGPT-t alapfunkcióként kínálja számos sorozatgyártású járműben.
Az új chatbotot az infotainment legújabb generációjával együtt kínálják a következő modellekben: ID.7, ID.4, ID.5, ID.3, a vadonatúj Tiguan és Passat, valamint az új Golf.
A ChatGPT segítségével az IDA hangasszisztens az infotainment, a navigáció és a légkondicionálás vezérlésére, illetve általános ismeretekkel kapcsolatos kérdések megválaszolására használható.

A jövőben a mesterséges intelligencia folyamatosan bővülő képességei részeként további információkkal szolgál majd az ezen túlmutató kérdésekre válaszolva.
A Sony bemutatta az Afeela nevű továbbfejlesztett elektromos autó prototípusát. A Sony Honda Mobility által kifejlesztett Afeela egy elektromos koncepcióautó, amely hatalmas műszerfali kijelzővel és autonóm vezetési képességekkel rendelkezik.

Az autó leglenyűgözőbb eleme a hatalmas, ultraszéles műszerfali képernyő, amely kiterjeszti az autó szélességét egy másik képernyővel, amely a lökhárítóba van szerelve.
A Media Bar nevű lökhárító képernyőn olyan információk jeleníthetők meg, mint a figyelmeztető tábla, születésnapi üdvözlet és a népszerű filmek és játékok logói.

Az Afeela nagy oldalsó tükrökkel, vezeték nélküli telefontöltőkkel és néhány tényleges autós specifikációval rendelkezik. Az összkerékhajtású prototípusban két 180 kW-os motor (nagyjából 483 lóerő), egy 91 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag és akár 150 kW-os gyors DC töltés található.
A Polestar elektromosautó-márka bejelentette, hogy integrálja a Google beépített termékét, amely egy olyan márkatermék, amely a Google-alkalmazásokat és -szolgáltatásokat közvetlenül a vállalat elektromos járműveibe ágyazza.
A „beépített Google” terméket a technológiai vállalat Android Automotive operációs rendszere hajtja, és közvetlenül a járműbe integrálja a Google autóipari szolgáltatásokat. Az Android Automotive OS a nyílt forráskódú, Linuxon futó mobil operációs rendszer
mintájára készült, írja a TechCrunch.
A Polestar 2 és a kiválasztott Volvo modellek az első olyan járművek, amelyek új alkalmazásokat kapnak, beleértve a YouTube-ot, az Amazon Prime videót és az új funkciókat.

A Bosch két technológiát mutatott be a vezetés közbeni szemkövetésben: az egyik látni fogja, ha fáradt a vezető szeme, és megkérdezi, hogy szüksége van-e egy kávéra, amikor hazaér. Ha igen, a csatlakoztatott technológiája megmondja az otthoni gépnek, hogy legyen készen. A másik sokkal bonyolultabb: az Eye-tracking technológiát vezetés közben is használható annak megállapítására, hogy milyen érdekes pontokat néz a vezető, és az autó kontextuális információkat kínálhat. Kikeresheti egy közeli étterem nyitvatartási idejét, vagy elmondhatja a láthatáron lévő kastély történetét – számol be a TechCrunch.
A „CES 2024” kiállításon a Hyundai Motor azt is bejelentette, hogy a HTWO-t, meglévő üzemanyagcellás márkáját a csoport hidrogén-értéklánc-üzleti márkájává bővíti, és bejelentette a „HTWO Grid” megoldást, amely felgyorsítja a hidrogéntársadalom felé való átállást. A gyártási szakaszt jelző táblázatában a Hyundai standján az erőforrások keringető hidrogéntermelési technológiáját vizsgálták, beleértve a két megközelítést: műanyagból hidrogénbe (P2H) és hulladékból hidrogénbe (W2H) alakítást, valamint egy zöld hidrogén eljárást.
Ismertették a zöld hidrogént is, amelyet víz elektrolízisével állítanak elő. Az elektrolizáló üzemek megújuló energiaforrásokkal működnek, például szél-, nap- és vízenergiával.
Mivel a zöld hidrogént szén-dioxid-mentes energiaforrással állítják elő, sem égés, sem gyártás során nem bocsát ki szennyező gázokat, így a Hyundai szerint a jövő végső tiszta energiaforrása lehet.

Forrás: economictimes.indiatimes.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936