A chipen lévő digitális radar felgyorsítja az autonóm járművek elfogadását
Idén várható egy új „radar a chipen”, amely képes tömeggyártásra és 4D digitális képalkotásra, új fejezetet hirdetve az autonóm járművek és a következő generációs fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) számára. Az Uhnder, texasi austini székhelyű cég arra számít, hogy digitális radarja 2022 áprilisában megkapja az autóipari minősítést, és még ebben az évben debütál a fogyasztói sorozatgyártású járművekben.
A radar késve indult el az autonóm járművek területén folyó versenyben, amelyek korai fejlesztői a lidart és a vizuális kamerás érzékelőcsomagokat részesítették előnyben. De a radarnak határozott előnyei vannak. Például fantasztikusan jó érzékelő az ütközések elkerülésére, különösen, ha más érzékelési módokkal együtt használják. Hátránya azonban a súlya és a formája.
Az Uhnder úgy véli, hogy ezt megoldotta a radar-on-a-chip megoldásával, amely meggyőző példája annak, hogy az ADAS és az autonóm járműfejlesztés hogyan segíti elő az érzékelés evolúcióját.
„Az Uhnder 4D digitális képalkotó radar-chipje egy új generációs termék, amely új módszereket mutat be az autók biztonságának előmozdítására az életek megmentése érdekében” – mondta Douglas Campbell, az Automotive Safety Council elnöke. „A veszélyeztetett úthasználók halálos áldozatai jelenleg az összes közúti haláleset 20 százalékát teszik ki az Egyesült Államokban, és még többet a fejlődő országokban. Az ADAS-technológiák, mint például az automatikus vészfékezés (P-AEB), amelyek éjszaka is megbízhatóan működnek, segíthetnek csökkenteni a gyalogoshalálozást. Az Insurance Institute for Highway Safety legfrissebb jelentése szerint a továbbfejlesztett, nagy felbontású érzékelési érzékelők, mint például az Uhnder radar-chipje, potenciálisan segíthetnek csökkenteni ezt a növekvő halálozási kategóriát.”
Más cégek is folytattak radar-on-a-chip fejlesztést, köztük az Imec, a kereskedelmi radar egyik nagy szereplője. 2020-ban az Imec bemutatott egy chipet, amely radarjeleket dolgoz fel egy ismétlődő tüskés neurális hálózat segítségével. Kompakt méretének köszönhetően könnyen telepíthető drónokba és autonóm mobil robotokba, olyan alkalmazásokba, ahol a méret és a súly meghatározó tényezők az érzékelőrendszerek számára.
Az Uhnder szögletesen célozza a járműteret, és azt állítja, hogy technológiája biztosítja az iparág első digitális radarmegoldását, amely nagyobb pontossággal rendelkezik, valamint nagyobb vagy kicsi mozgó vagy álló objektumok érzékelésére képes, mind rövid, mind nagy távolságból, bármilyen időjárási és fényviszonyok között. miközben csökkenti a kölcsönös interferenciát más radarokkal, ami nagy gond az analóg radar esetében.
„A digitális radar 16-szor jobb felbontást, 24-szer nagyobb teljesítményt és 30-szor jobb kontrasztot biztosít, mint a mai analóg lehetőségek, javítva az észlelési képességeket a jobb közlekedésbiztonság érdekében minden felhasználó – vezetők, utasok, kerékpárosok és gyalogosok számára” – mondta Manju Hegde, az Uhnder, Inc. vezérigazgatója és társalapítója. „Ahogy egyre több radar kerül felszerelésre a járművekre és más mobilitási megoldásokra, a szomszédos radarok közötti interferencia problémássá válik. A digitális kódmoduláción alapuló radarunk enyhíti ezt a problémát.”
A 4D digitális radarchip első szintű autóipari vásárlója a Magna lesz, de az Uhnder azt reméli, hogy gyorsan bővítheti ügyfélkörét.
„Izgatott vagyok az évek során elért haladás miatt, és készen állok arra, hogy az egész ökoszisztéma megtapasztalja azt, amiről már tudjuk, hogy igaz – hogy a digitális radar alapvető fontosságú a következő generációs ADAS számára” – mondta Swamy Kotagiri, a Magna International vezérigazgatója.
Forrás: ZDNet
https://www.zdnet.com/article/digital-radar-on-a-chip-speeds-autonomous-vehicle-adoption/