A Citroen folytatja az elektromosítást az új ferdehátú ë-C4-gyel
A ferde hátú autók már régóta népszerűek Európában a praktikum és a gyakran szűk európai utakra való alkalmasságuk miatt. A Citroennek hosszú története van ebben a szegmensben, és arra törekszik, hogy újjászervezze magát az új ë-C4 – 100% -os elektromos kompakt ferdehátú modellel, amellyel az autógyártó folytatja útját a 2016-ban körvonalazott elektromosítási pályán.
Az új típus kölcsönöz néhány dolgot a SUV-októl, de az új ë-C4 magasabb építésű és nagyobb átmérőjű kerekeken fut, mint az elődje. A 100 kW (136 LE) és 260 Nm (192 lb-ft) nyomatékot generáló villanymotorral a C4 9,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra Sport módban, és a maximális sebessége 150 km / h (93 mph).
Az 50 kWh-os, 400 V-os lítium-ion akkumulátor töltésenként 350 km (217 mérföld) távolságot tud megtenni, a Citroen pedig nyolc évig, vagy 160 000 km (99 420 mérföld) megtételéig garantálja a töltési kapacitás 70%-át. Ezenkívül az akkumulátor részben újratölthető a fékfunkció révén, a hatótávolság növelése érdekében. Ez visszanyeri az energiát fékezéskor vagy az autó lassulásának növelésével a fékpedál megnyomása nélkül.
Egy 100 kW-os nyilvános gyorstöltőnél a Citroen szerint az akkumulátor 30 perc alatt feltöltődik a teljes kapacitás 80%-ára, vagy teljesen feltölthető egy 32A-es Wall Box-on (amelyet a Citroen tud telepíteni) otthon 7,5 óra alatt egyfázisú vagy öt óra alatt háromfázisú, opcionális 11 kW-os töltővel.
A járművezető a digitális műszerfal kijelzőjén keresztül figyelemmel kísérheti az autó jelenlegi hatótávolságát, amely háromféle modul választékát kínálja az energia, az áramlás vagy a hőfogyasztás jelzésére, így láthatja a fűtés kényelmi elemeinek működtetése és az autóval még megtehető távolság összefüggését.
Mint a korábbi C4 Cactus és a C5 Aircross SUV-ok, az ë-C4 a Citroen Progressive Hydraulic Cushions felfüggesztési rendszerét kapta, amely hidraulikus ütközőket ad a hagyományos lengéscsillapítókhoz, rugókhoz és mechanikus ütközőkhöz, így elérve a „varázsszőnyegen repülés” érzését, amiről a Citroenek híresek.
Ugyancsak a C4 Cactusból és a C5 Aircross-ból vették át a Citroen Advanced Comfort üléseket, amelyek célja, hogy még nagyobb kényelmet biztosítsanak, a speciális sűrített habnak köszönhetően, amely egy nagy sűrűségű habrétegen helyezkedik el. Ha ez még nem lenne elég kényelmes, az első ülésekben választható masszázsrendszer és fűtés is van.
Az ë-C4 16 tárolórekesszel büszkélkedhet, amelyek együttesen összesen 39 liter tárolókapacitást biztosítanak, míg a hátsó tároló 380 liter tárolókapacitást kínál, amelyhez alacsony, lapos rakodópadon és széles nyílásokon keresztül lehet hozzáférni. A hátsó ülések laposan összecsukhatóak, így a teljes rakodó térfogat 1250 liter lehet.
A Citroen még nem jelentette be, hogy az ë-C4, amely benzin- és dízelváltozatban is kapható lesz, mikor lesz elérhető vagy mennyibe fog kerülni.
Forrás: New Atlas
https://newatlas.com/automotive/citroen-e-c4-electric-hatchback/13 IMAGES