A Consumer Reports tanulmánya szerint nem járunk jól egy elektromos autó vagy egy plug-in hibrid vásárlásával

A Consumer Reports kiadott egy tanulmányt, amely bizonyítja, hogy mind az elektromos-, mind a plug-in hibridek sokkal kevésbé megbízhatóak, mint azok a benzinüzemű autók, amelyeket le akarnak cserélni.

A Consumer Reports megbízhatósági mutatóját az egyes járműtípusokhoz kapcsolódó potenciális problémás területek súlyozott pontszáma alapján számítják ki, a pályatesztekkel és a biztonsági adatokkal, valamint a tulajdonosi elégedettségi felmérés eredményeivel kombinálva az általános pontszámot.

Minden járműtípushoz számos lehetséges problémás területet rendeltek:

  • A belső égésű motorral (ICE) működő járművek 17 lehetséges problémakörrel rendelkeznek.
    • Az elektromos járműveknek akár 12 problémaköre is lehet. Nem tartoznak bele a hagyományos ICE-problémák, például a motorral és a sebességváltóval kapcsolatos problémák.
    • A hibrideknek 19 potenciális hibaterületük van: 17 az ICE járművekből, valamint az elektromos motorból és az elektromos járművek akkumulátorából adódóan.
    • A plug-in elektromos járművek (PHEV) mind a 20 problémakört megtapasztalhatják: 17 az ICE járművekből, valamint az elektromos motorral, az elektromos járművek akkumulátorával és az elektromos járművek töltésével kapcsolatos problémák.

Arra az előfeltevésre alapozva, hogy a gázüzemű autók az átlaghoz tartoznak, ez a jelentés jó és rossz hírekkel is szolgál a potenciális újautó-vásárlók számára. A jó hír az, hogy a hibrideknek 26 százalékkal kevesebb problémájuk van a belső égésű motoros (ICE) társaikhoz képest.

A rossz hír az, hogy az elektromos járműveknek átlagosan 79 százalékkal több problémájuk van, mint a fosszilis tüzelésű rokonaiknak. Az elektromos járművek meghajtórendszerei, töltőrendszerei és a nagyon drága, masszív akkumulátorai mind olyan problémák, amelyeket az elektromos járművek tulajdonosai jelentettek a CR-nek.

A legrosszabb hír az, hogy a plug-in elektromos járművek (PHEV) 146 százalékkal több problémát okoznak, mint az ICE járművek. Ez részben annak tudható be, hogy a PHEV-k mind a 17 problémás területtel rendelkeznek, amelyek a benzinüzemű járművekhez kapcsolódnak, valamint az elektromos járművekhez hozzáadott motorokhoz, akkumulátorokhoz és töltőrendszerekhez kapcsolódó problémákkal, így a négy járműtípus közül ők jelentik a legtöbb lehetséges problémakört a Consumer Reports tanulmánya szerint.

Az összes vizsgált autó közül a megbízhatóság tekintetében az első három márka a Lexus, a Toyota és a Mini foglalják el az első három helyet. Míg a spektrum másik végén a Chrysler az utolsó helyen áll, a Mercedes-Benz az utolsó előtti, a Rivian pedig az azelőtti. Azt is meg kell jegyezni, hogy a Consumer Reports szerint nem állt rendelkezésre elegendő adat az Alfa Romeo, Fiat, Jaguar, Land Rover, Lucid, Maserati, Mitsubishi vagy Polestar rangsorolásához.

A lényeg az, hogy bár egyre több vásárló jut arra, hogy az elektromos járművek elkerülhetetlenek, talán még nem tartunk ott, ahol a zöldebb mindig jobb, technológiai szempontból. De ahogy az elmúlt évtizedben láttuk, a technológia nagyon gyorsan fejlődhet.

Forrás: www.themanual.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936