A Continental mobilitási tanulmánya szerint az autonóm teherautók széles körben elfogadottak
Az INFAS által a Continental megbízásából végzett mobilitási tanulmány Németországban, Kínában, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban azt mutatja, hogy az önvezető teherautók széles körben elfogadottak. 1000 embert kérdeztek meg, és a teljes eredményeket 2024 októberében teszik közzé.
Németországban 47% gondolja úgy, hogy a vezető nélküli teherautók népszerűek lesznek; az Egyesült Államokban és Kínában ez az arány 62%, illetve 92%. Ennél is fontosabb, hogy Németországban csaknem 60%-uk az autonóm teherautókat tekinti megoldásnak a sofőrhiányra. 47%-uk pedig úgy gondolja, hogy ezek a teherautók javítják a forgalom áramlását és csökkentik a torlódásokat.
Philipp von Hirschheydt, a Continental autóipari csoportjának igazgatósági tagja elmondta: „Örülünk, hogy a válaszadók többsége már látja az autonóm teherautók előnyeit. Technológiáinkkal hozzájárulunk ennek az elfogadottságnak a további növeléséhez.”
Sok országban a közlekedési ágazat sofőrhiánytól szenved, miközben az áruk iránti kereslet folyamatosan növekszik. Egy tanulmány megállapította, hogy Németországban 2023-ban legalább 70 000 teherautó-sofőr hiányzott. Az autonóm teherautókra való átállás lehetővé teszi a flottaüzemeltetők és a márkák számára, hogy csökkentsék az üzemeltetési költségeket és a szállítási időt. Ezenkívül szükségtelenné válnak a szünetek hosszú távú szállítás során. Ezek az önvezető teherautók növelhetik a közúti biztonságot és csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást, segítve a flottákat a CO 2 -kibocsátási célok elérésében.
A tanulmány azonban némi szkepticizmust is jelez. Németországban, Franciaországban és az USA-ban a válaszadók körülbelül 60-65%-ának vannak biztonsági aggályai, míg Japánban ez az arány 70%. Kínában kevesebb a szkepticizmus.
A Continental korábbi mobilitási tanulmányai az elmúlt 10 év során egyre pozitívabb kilátásokat mutatnak az automatizált személygépkocsi-vezetés terén. 2013 óta jelentősen megnőtt azon válaszadók aránya az Egyesült Államokban, Kínában és Japánban, akik szerint az automatizált vezetésnek van értelme. Ugyanez a tendencia az ázsiai országokban is megfigyelhető, Kínában 11%-os a növekedés 90%-ra.
Az új tanulmány az autonóm autókkal foglalkozik, és azt találja, hogy azok a németországi résztvevők, akiknek 2020-ban vagy később regisztrált az autójuk, nagyobb valószínűséggel választják az automatizált vezetést. Hasonló választ kaptak azokra a kérdésekre is, hogy az automatizált vezetés a következő 5-10 éven belül a mindennapi élet részévé válik-e. Az eredmények azt sugallják, hogy azok a válaszadók, akik modern vezetést segítő rendszerekkel találkoznak, nyitottabbak az automatizált vezetésre is.
2023-ban a Continental együttműködött az amerikai Aurora céggel, hogy önvezető teherautókat fejlesszenek ki, a gyártást 2027-re tervezik. Az Aurora néhány éve teszteli az önvezető teherautókat a közutakon.