A Cruise és a GM pedál és kormánykerék nélküli önvezető autói engedélyezését kéri
A Cruise önvezető autógyártó közölte, hogy a General Motors Co az elkövetkező hónapokban az Egyesült Államok hatósági jóváhagyását kéri korlátozott számú kormánykerék és pedál nélküli Cruise Origin járművek telepítéséhez.
Ezzel egyidejűleg visszavonja a Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatóságnak (NHTSA) 2018 januárjában benyújtott mentességi kérelmet, amely korlátozott számú ehhez hasonló, Chevrolet Bolt platformon alapuló autonóm jármű telepítésére kért engedélyt.
Az NHTSA, amely 15 hónapon át vizsgálta a GM-petíciót, mielőtt nyilvános véleményeket kért volna, azt mondta, hogy „az új petíciót is megvizsgálja majd, amikor beérkezik”.
A Cruise januárban mutatta be az Origint, amelynek csak két hosszú ülése van, amik egymással szembefordítva helyezkednek el, és amelyeken négy utas kényelmesen elfér. A GM azt tervezi, hogy az Origin építését 2021 végén vagy 2022 elején kezdi meg Detroitban.
Robert Grant, a Cruise globális kormányzati ügyekért felelős alelnöke azután tette a bejelentést, hogy a Cruise a múlt héten engedélyt kapott a kaliforniai Gépjármű Minisztériumtól, hogy elsőként tesztelhessen teljesen vezető nélküli autókat San Francisco utcáin. Négy másik vállalatnak van engedélye arra, hogy vezető nélkül közlekedjen a Szilícium-völgy városaiban, ahol könnyebb eligazodni.
A jelenlegi törvények értelmében a társaságok legfeljebb két évig kérhetik a gépjármű-biztonsági előírások alóli mentességet legfeljebb 2500 jármű számára, amelyek nem felelnek meg a hatályos szövetségi szabályoknak.
A kivételek azokra az évtizedekkel ezelőtt írt amerikai járműbiztonsági szabályokra vonatkoznak, amelyek feltételezik, hogy emberi vezetők irányítják a járművet.
A GM 2018-ban ideiglenes mentességet kért az olyan funkciókkal kapcsolatban, mint a tükrök, a műszerfal figyelmeztető lámpái és az irányjelzők, amelyeket emberi sofőr számára terveztek. A GM eredetileg azt remélte, hogy 2019 végéig jóváhagyást nyer a járművek emberi irányítás nélküli közlekedésére.
Az NHTSA mérlegeli az autóbiztonsági szabályok felülvizsgálatát az „automatizált vezetési rendszerek biztonságos bevezetése előtt álló felesleges szabályozási akadályok felszámolása érdekében”.
Forrás: Reuters
https://www.reuters.com/article/us-autonomous-cruise-nhtsa-idUSKBN2762SP