A Cruise robotaxijai mostantól egész nap üzemelnek San Franciscóban

Kyle Vogt, a GM Cruise autonóm járműgyártó cég vezérigazgatója és alapítója bejelentette, hogy a cég robotaxijai éjjel-nappal üzemelnek San Franciscóban.

A vállalat fizetős, sofőr nélküli szolgáltatása egy lépést jelent az Uberhez vagy a Lyfthez hasonló, régóta ígért autonóm alternatíva szélesebb körű kereskedelmi bevezetése felé az USA-ban.

A Cruise megerősítette, hogy a Cruise szolgáltatás 22:00 és 5:30 óra között áll rendelkezésre a fizető lakosság számára San Francisco északnyugati részén.

Azoknak, akik jogosultak a Cruise robotaxikkal nappal és a város más részein utazni, nem kell díjat fizetni. Ide tartozik a Cruise által „hatékony felhasználónak” nevezett autóvezetők csoportja, valamint a „Cruiserek”, akik a vállalat alkalmazottai.

San Franciscóban, Phoenixben és Austinban, ahol a Cruise jelenleg üzemel vagy teszteli járműveit, körülbelül 240 vezető nélküli autó közlekedik egyidejűleg éjszaka, többségük San Franciscóban.

A cég nem hozta nyilvánosságra, hány robotaxija van használatban egy átlagos nappal vagy éjszaka San Franciscóban.

Vogt közleményében azt mondta: „A robotaxik üzemeltetése SF-ben az üzleti életképesség lakmusz tesztjévé vált. Ha ez itt működik, nem kétséges, hogy szinte mindenhol működni fog.” Azt is említette, hogy a Cruise robotaxi szolgáltatás más városokban is megnyílik majd, és megjegyezte, hogy a meglévő Cruise elektromos, vezető nélküli járművek technológiáját a cég nagyobb járművében, a Cruise Originben is alkalmazni fogják.

„Még mindig sok kihívás vár a Cruise-ra, de ez egy mérföldkő, amelyet érdemes megünnepelni” – írta Vogt a LinkedIn és a Twitter oldalán közzétett közleményében.

A Cruise azon maroknyi vállalat egyike, amelyek jogosultak autonóm járműveiket San Francisco városi utcáin kereskedelmi forgalomba hozni anélkül, hogy a fedélzeten emberi biztonsági sofőr lenne, aki átveheti a vezetési feladatokat, ha műszaki hiba vagy egyéb ok miatt szükség lenne rá. Az Alphabet tulajdonában lévő Waymo és az induló Nuro szintén ebbe a csoportba tartoznak.

A Közlekedési Minisztérium webhelye szerint  más cégek is jogosultak autonóm járművek tesztelésére Kaliforniában emberi vezető nélkül, beleértve  az Amazon tulajdonában lévő Zooxot és a kínai WeRide-ot is.

A többi robotaxi-fejlesztőhöz hasonlóan a Cruise autonóm járművei is időnként kellemetlen helyzetbe hozták San Francisco biztonsági szószólóit, járművezetőit és gyalogosait, miután elakadtak a forgalomban vagy elzárták az utcákat. Idén tavasszal egy alkalommal a Cruise járművek elzártak egy utcát kidőlt fák miatt, és belegabalyodtak a városi MUNI-közlekedéshez kapcsolódó vezetékekbe. Emiatt személyi sérülés vagy anyagi kár nem történt, a Cruise csapatokat küldött a járművek eltávolítására.

Forrás: www.cnbc.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936