A Daimler leszűkíti működését az elektromos és autonóm autók gyártására
A Daimler vezérigazgatója, Ola Kaellenius bejelentette, hogy a Daimler kisebb céggé alakul át a következő öt évben. A közeljövőben a szoftveralapú szolgáltatásaiból szerzett rendszeres bevételeire összpontosít, mivel a Mercedes-Benz a luxus újradefiniálásán dolgozik az önvezető elektromos autók korszakában.
„Alapvető változtatásokat hajtunk végre az autók meghajtásának területén”, nyilatkozta Kaellenius. Foglalkozások fognak eltűnni, mert sokkal gyorsabb egy elektromos autó megépítése, mint egy hagyományos benzines vagy dieseles verzióé. Ez azért van, mert az elektromos autó akkumulátora és motorja csak 200 alkatrészből áll, szemben a belső égésű motorhoz szükséges 1400 alkatrésszel.
A fosszilis üzemanyagokról való átváltáshoz az autógyártónak meg kell kettőznie hatékonyságát, hogy forrásokat tudjon felszabadítani az elektromos és önvezető autók gyártásához, mondta a vezérigazgató.
„Sok új szoftver mérnököt, akkumulátor kémia, és elektromos jármű szakértőt fogunk foglalkoztatni”, magyarázta.
A Daimler kisebbé tétele egy új korszakhoz is igazodik, ahol a luxus már nem a gazdagságon és a túlzásokon, hanem a fenntarthatóságon és a hatékonyságon keresztül határozza meg önmagát.
„Az egyértelmű, hogy csökkenteni kell a lábnyomot, amit ez a gyártási folyamat a Földön hagy. Ez része a modern luxus koncepciónak,” mondta Kaellenius.
A Mercedes-Benz a Forma-1-es csapat mérnöki szakértelmét is kiaknázza, hogy megépítse az EQXX elektromos járművet, amelynek célja, hogy a leghatékonyabb jármű legyen, amely egyetlen feltöltéssel képes a németországi Stuttgartból a franciaországi Marseille-be szállítani az utasokat.
„Ez egy fejlesztés előtti projekt új technológiák bevezetésére” – mondta Kaellenius.
A Daimler új digitális szolgáltatásokat is kínál az ügyfeleknek, hogy új, visszatérő bevételi forrásokkal kereshessen pénzt az új jármű operációs rendszer 2024-es bemutatásakor, például vezetést segítő funkciókkal valamint információs és szórakoztató szolgáltatásokkal.
„Gondoljunk rá úgy, mint egy iPhone-ra,” mondta Kaellenius, ahogy elmagyarázta, hogy új szoftverfrissítések, új szolgáltatások és funkciók is hozzáadhatók a rendszerhez, „ez a szépsége a dolognak.”
A digitális technológiába való befektetés érdekében a Daimler azt tervezi, hogy tovább terjeszkedik Kínában, valószínűleg új modellek építésével azon a piacon, ahol a Mercedes-Benz a legnagyobb növekedési potenciált látja az elkövetkező 10 évben.
Kaellenius azt mondta, hogy arról még nem döntöttek, hogy hol gyártják majd az új modelleket, ez a piac fejlődésén múlik majd.
Forrás: Autoblog
https://www.autoblog.com/2020/11/15/daimler-smaller-evs-autonomous-cars-five-year-future