A DJI Automotive bemutatja az intelligens vezetési megoldások új generációját
A DJI leányvállalat a DJI Automotive április 2-án a China EV100 Fórumon jelentette be legújabb intelligens vezetési megoldásait. A vállalat azt állította, hogy ezzel a megoldással olyan 2. szintű intelligens vezetési funkciókat képes elérni, mint a városi memória alapú vezetés és a navigáció nagy pontosságú térképek vagy lidarok nélkül. A rendszerük ehelyett erős vizuális online valós idejű észlelést használ a városokban való navigáláshoz. Ez a megoldás már jelenleg is elérhető, és a DJI Automotive együttműködik az autógyártókkal a tömeggyártás elősegítése érdekében.
Jelenleg az ipar heves vitát folytat a nagy pontosságú térképek eltávolításáról a városi navigációs vezetési támogatásból. Ez népszerű trend lett a vezető cégek körében. A DJI Automotive kijelentette, hogy csapata megalakulása óta elkötelezett olyan technológia fejlesztése mellett, amely a vizuális online valós idejű érzékelésre támaszkodik, miközben minimalizálja vagy megszünteti a külső adatoktól és drága érzékelőktől való függőséget.
Konkrétan a DJI Automotive új intelligens vezetési megoldásának két különböző változata van.
A standard csomag 7 kamerát tartalmaz, amelyek számítási teljesítménye 32 TOPS. Két elölnézeti inerciális navigációs sztereó binokuláris kamerából, egy hátsó monokuláris kamerából és négy panoráma halszem kamerából áll. Valós idejű érzékelési és döntési tervezési képességével különféle funkciókat tud végrehajtani, mint például parkolás-segítés, memóriaparkolás, többrétegű memóriaparkolás, memóriavezetés és nagysebességű navigáció anélkül, hogy nagy pontosságú térképekre lenne szüksége.
A termék továbbfejlesztett változata akár 80 TOPS-ig növeli a számítási teljesítményt, és két további oldalnézeti monokuláris kamerát is tartalmaz. Ez a változat képes az autonóm vezetés elérésére rögzített útvonalakon, városi területeken.
Ezenkívül a DJI Automotive bejelentette, hogy vizuálisan segített vezetési rendszerük kompatibilis olyan további érzékelőkkel, mint a milliméteres hullám radar, az ultrahangos radar, a lidar és a nagy pontosságú térképek.
A DJI Automotive ésszerűnek tartja a 2. szintű intelligens vezetési rendszer költségeit, amelyek a jármű eladási árának 5-8%-át teszik ki. Az intelligencia ezen szintjének eléréséhez az ársávot 5000 jüan és 15 000 jüan (725–2176 dollár) között kell tartani. A DJI Automotive megoldása lehetővé teszi, hogy az alsó kategóriás modellek magas szintű intelligens funkciókhoz férhessenek hozzá, miközben csúcstechnológiát biztosítanak a közép- és felsőkategóriás modellekhez.
A SAIC-GM-Wuling már felszerelte a 2023-as KiWi EV modellt a DJI Automotive által biztosított aktív biztonsági, vezetési asszisztens és parkolás-segítő funkciókkal. Ezenkívül a DJI Automotive nyilvánosságra hozta, hogy csapata jelenleg a fejlett intelligens vezetési képességekre készül.
Forrás: pandaily.com