A drónokkal való szállítás közelebb kerül az induláshoz
Az Amerikai Szövetségi Légügyi hivatal (FAA) úgynevezett Beyond Visual Line of Sight Repülési Szabályalkotó Bizottsága nagy lépést tett előre a drónokkal való szállítás valósággá válása felé.
A bizottság feladata, hogy előkészítse az utat a drónok szélesebb körű kereskedelmi felhasználása felé az Egyesült Államokban, és eredményeit a szektorban sokan örömmel fogadják, akik szélesebb körű felhasználási lehetőségeket keresnek a kereskedelmi drónok számára, beleértve az olyan alkalmazásokat, mint a keresés, mentés és kézbesítés.
„A kereskedelmi drónok világszerte életeket mentenek meg, hatékonyabbá teszik a munkahelyeket, ellenőrzik az infrastruktúrát, és fejlesztik a gazdaságot” – mondta Lisa Ellman, a Commercial Drone Alliance, ipari kereskedelmi csoport ügyvezető igazgatója. „De itt, az Egyesült Államokban a meglévő szabályozás visszatartja a drónipart azáltal, hogy szükségtelenül alkalmazzák a személyzettel rendelkező repülőgépekre kidolgozott, drónokkal össze nem illő szabványokat és megközelítéseket. A Bizottság ARC-jelentése egy józan észen alapuló, kockázatalapú, és teljesítményalapú megközelítést vázol fel, amely egyensúlyt teremt a biztonság és az innováció között, így lehetővé teszi a drónalapú műveletek kiterjesztését az Egyesült Államokban, amiből minden polgár profitálhat.”
Az iparág képviselői azzal érveltek, hogy a drón piac felszabadítása számos területen előmozdítja a fejlődést, beleértve a fenntartható közlekedést, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését, a gyógyszerekhez és oltóanyagokhoz való egyenlő hozzáférést, a biztonságosabb és hatékonyabb kritikus infrastruktúra-ellenőrzést, a katasztrófa-elhárítást, a repülőgép-ipari munkahelyeket és a hazai gyártást.
A másik oldalon a vélemények nem voltak olyan hangosak, talán a viszonylag homályos szabályalkotási folyamatok miatt, amelyekre az iparág nagyon odafigyel, de az átlagfogyasztók nem biztos.
Egy általános iparági érv az, hogy az Egyesült Államok lemaradt Európától a drónok nemzeti légtérbe való integrálása terén, nagyrészt a szabályozási keretek korlátai és a szövetségi bürokrácia lassúsága miatt.
A legutóbbi FAA-jelentés jelzi a legvilágosabban, hogy hogyan fog kinézni a következő drónokra vonatkozó szabályozási keret. A bizottság ajánlásokat fogalmazott meg olyan dolgokkal kapcsolatban, mint a pilótaképzési követelmények, az elsőbbség és a kereskedelmi szállítókra vonatkozó szabályok.
Az olyan csoportok, mint a Commercial Drone Alliance – egy non-profit szervezet, amelyet a kereskedelmi drónok és a fejlett légi mobilitás iparágainak vezetői irányítanak – régóta szorgalmazzák az ilyen ajánlásokat, pedig ritka, hogy egy iparág vezetői úgy érezzék, hogy a kormány útmutatásainak hiánya okoz számára problémát.
Januárban a Kongresszus utasítást adott az FAA-nak, hogy 90 napon belül véglegesítse és hozza nyilvánosságra drónokra vonatkozó terveit, prioritásként kezelve a kérdés körüli szabályalkotást.
Forrás: ZDNET
https://www.zdnet.com/article/drone-proponents-rejoice-at-faa-recommendations/