A Flir Automotive Development Kit elnevezésű szenzorja a termikus képalkotás módszerét használja az önvezető autóknál
A lidar – olyan szenzor, amely úgy méri a tárgyak távolságát, hogy megvilágítja azokat, majd a visszaverődő rezgéseket számolja – az autonóm autórendszerek sarokköve. Azonban ezt is zavarhatja az időjárás, a sötétség, a köd, a füst, a köd és a napsugárzás, ezért az Oregon állambeli Flir más alternatívát kínál: a termikus látást.
- A vállalat a 2019-es Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n mutatta be az Automotive Development Kit-et (ADK).
- A gépi tanulási algoritmusoknak köszönhetően az ADK akár 200 méterre is képes felismerni a tárgyakat.
- „Az automatizált döntéshozatalhoz a gépi tanulási képességekkel kombinált termikus képalkotó kamerák biztosítják a leghatékonyabb módszert a gyalogosok észleléséhez, ezáltal életek megmentéséhez, különösen rossz látási viszonyok között” – mondta Jim Cannon, a Flirt elnök-vezérigazgatója.
- Mindemellett az iparágban elsőként, a Flir bemutatott egy tesztautót, több Flir ADK kamerával felszerelve, amelyek 360 fokos utcaképet biztosítanak. Az autó hő kamerával ellátott automatikus vészfékező rendszerrel rendelkezik.
Forrás: Venturebeat