A fogyasztói jelentések szerint a Tesla frissített robotpilótája még mindig nem elég biztonságos

A Tesla közel kétmillió autót kényszerült visszahívni az Egyesült Államokban decemberben, miután a National Highway Traffic Safety Administration (Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal) megállapította, hogy az Autopilot vezetőtámogató rendszerével túl könnyen vissza lehet élni. A szakértők szkeptikusak voltak azzal kapcsolatban, hogy a Tesla valóban megoldja az NHTSA Autopilottal kapcsolatos problémáit, és a Consumer Reports szerint az Autopilot frissített verziója még mindig nem megfelelő ebből a szempontból.

Lehet, hogy az új figyelmeztetések és a vezetői értesítések jobban láthatóak, mint korábban, de mivel a középső képernyőn jelennek meg, a Consumer Reports megállapította, hogy valójában elvonják a járművezetők figyelmét az útról. Ezen túlmenően, bár a Teslának az úgynevezett Full Self-Driving béta funkciója miatt bevezetett szabályzata az Autopilot használatára is vonatkozik, a Consumer Reports megállapította, hogy ez nem elég megbízható ahhoz, hogy a biztonságosabb vezetést ösztönözze. Illetve, amikor a sofőrök aktiválják az adaptív tempomatot, akkor a sávközpontosítást is aktiválja, így, ha a sofőrnek mondjuk el kell forgatnia a kormányt, hogy elkerülje a kátyút, akkor az adaptív tempomatot is kikapcsolja.

A leginkább aggasztó probléma azonban a Tesla által még mindig használt nem hatékony járművezető-felügyeleti rendszer:

„Az Autopilotból még mindig hiányzik a hatékony közvetlen vezető-figyelő rendszer (DDMS), amelyről úgy gondoljuk, hogy elengedhetetlen az ADA rendszerek biztonságos működéséhez. Bár az utastérben lévő kamera képes megállapítani, hogy a vezető félrenéz-e, a kamera teljesen letakarható, és az Autopilot továbbra is minden úttípuson működik anélkül, hogy figyelmeztetné a vezetőt, hogy a kamera blokkolva van. Ráadásul, amikor letakartuk a kamerát, és egyik kezünket a kormányra támasztottuk, a jármű nem korlátozta az Autopilot használatát, és nem figyelmeztetett arra, hogy figyeljünk”, mondta Kelly Funkhouser, a CR autótesztközpontjának járműtechnológiai igazgatója. „A sofőr alhat, vagy teljesen mással foglalkozhat, és az autó nem figyelmezteti, amíg a kormányt fogja.”

William Wallace, a CR biztonsági politikáért felelős igazgatója egy nyilatkozatában felszólította az NHTSA-t, hogy kötelezze a Teslát, hogy hajtson végre jelentősebb változtatásokat az Autopilot szoftverén, amelyek valóban javítják a biztonságot. „A Consumer Reports megállapításainak fényében az NHTSA-nak azonnal felül kell vizsgálnia a visszahívást, és meg kell követelnie a Teslától, hogy tegyen határozottabb lépéseket az emberek biztonsága érdekében” – mondta Wallace. „Az NHTSA-nak nem szabad megvárnia, amíg több baleset történik, most kell intézkednie.”

Forrás: jalopnik.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936