A fogyasztók – sőt még a sofőrök is – készen állnak az önvezető és drónos szállításra
Miközben vállalatok százai dolgoznak olyan megoldásokon, amelyek a szállítás jövőjét segítik elő, a fogyasztóknak világos elképzeléseik vannak arról, hogy mely vállalatokban bíznak meg ezeknek a megoldásoknak a bevezetésében.
A Circuit szoftvercég 1000 amerikai fogyasztó körében végzett felmérése szerint a válaszadók 55%-a nyilatkozott úgy, hogy bízik az Amazonban a vezető nélküli vagy drónos szállítások kezelése terén. Az óriáscég messze megelőzte a második helyen álló Walmartot, amelyet a fogyasztók mindössze 40%-a említett. Az első öt helyen a Google (39%), az Apple (36%) és a FedEx (25%) végzett.
Ami azonban az ételszállítást illeti, a Walmart ugrott az élvonalba, amelyet a válaszadók 60%-a a legmegbízhatóbb élelmiszeripari cégek között említ. A Domino’s lett a második 40%-kal, majd az Uber Eats (39%), a Postmates (39%) és a DoorDash (31%).
A felmérés azt mutatta, hogy a fogyasztók több mint 80%-a szívesen kapná drónnal a pizzát, ha egy park közepén tartózkodna.
Összességében a válaszadók közel 90%-a nyilatkozott úgy, hogy megbízik a vezető nélküli és drónos szállításokban.
A fogyasztóknak egy sor kérdést tettek fel a mesterséges intelligenciával hajtott vezető nélküli és dróntechnológiáról.
Ami a Circuit által a „jövőbeni szállítási előnyökként” definiált fogalmat illeti, a válaszadók 82%-a szerint a vezető nélküli és drónos szállítás pozitív hatással lenne a társadalomra, míg 78%-uk szerint ez pozitív lenne a gazdaság számára. Kedvezően értékelték a szállítási hatékonyságot (75%), a szállítás minőségét (69%) és a munkalehetőségeket (61%) is.
Míg a válaszadók több mint 90%-a azt mondta, hogy érdeklődik a vezető nélküli járművel vagy drónnal kiszállított termékek rendelése iránt, a válaszadók nemzedékenként eltérőek voltak a legfőbb előnyök megítélése tekintetében. A baby boomer generáció tagjai úgy gondolják, hogy az első számú előny a gyorsabb szállítási idő lesz, míg a Z generáció a kisebb környezetszennyezésre összpontosít, mint a legfőbb előnyre.
Összességében 39% mondta azt, hogy a gyorsabb szállítás a legfőbb előny, ezt követi a kisebb forgalom az utakon (36%), a hatékonyabb szolgáltatás (36%), a jobb közúti biztonság (34%) és a kisebb környezetszennyezés (33%). Vannak azonban negatívumok is.
A válaszadókat aggasztják a műszaki hibák (41%), a biztonság és a hackelés (40%), a kiszállítási munkakörök elvesztése (35%), a gyalogos/kerékpáros biztonság csökkenése (35%) és a magas előzetes költségek (33%). 4 válaszadóból három fél attól, hogy a „drónkalózok” tárgyakat lopnak el.
A Circuit megosztotta a felmérést a fogyasztók és a járművezetők között, a válaszadók között körülbelül 700 fogyasztó volt. Míg a járművezetők többsége (80%) attól tart, hogy a mesterséges intelligencia miatt elveszíti munkáját, 90%-uk úgy gondolja, hogy ez végső soron az iparág hasznára válik.
A kiszállító sofőrök közel 90%-a nyilatkozott úgy, hogy érdeklődik egy olyan karrier iránt, amely a mesterséges intelligencia segítségével történő vezető nélküli és drónos szállításra összpontosít. A Circuit szerint azok, akik évente 40 ezer dollárnál többet keresnek, 10%-kal nagyobb valószínűséggel fontolgatják a karrierváltást, hogy a vezető nélküli és drónos szállításra összpontosítsanak.
A kézbesítők azt is elmondták, hogy arra számítanak, hogy az intelligens dobozok (59%), az önvezető autók/teherautók (56%) és a járdarobotok (51%) az elkövetkező öt évben megszokottá válnak a kézbesítési ágazatban. A sofőrök ugyanakkor aggódnak is.
Leginkább a kreatív gondolkodás elvesztése miatt, amelyre néha szükség van egy kézbesítés teljesítéséhez – erre a vezetők 70%-a hivatkozik. Az is aggasztja őket, hogy a vezető eltávolítása az egyenletből az érzelmi intelligencia és az empátia (63%), a konfliktusmegoldás és a tárgyalás (58%), a kritikus gondolkodás (50%) és a stratégiai tervezés (32%) elvesztéséhez vezetne.
„Végül is sokkal nehezebb tárgyalni egy olyan robottal, amely csak megérkezik, leadja a csomagot, aztán visszamegy a raktárba, hogy újabb rakományt vegyen fel” – derül ki a Circuit kutatásából. „Ha ezek bevezetésre kerülnek, a kiváló ügyfélszolgálatot kínáló vállalkozások fontosabbak lesznek, mint valaha.”
A Circuit arra jutott, hogy az amerikai közönség készen áll arra, hogy elfogadja a vezető nélküli és drónos szállításokat, lehetőséget kínálva a közvetlenül a fogyasztókkal kapcsolatban álló cégtulajdonosok és diszpécserek számára, hogy több ügyfelet érjenek el, és csökkentsék vállalataik környezeti hatásait.
„A kézbesítők látják, hogy merre tart az iparág, és készek az alkalmazkodásra”, – írta a Circuit. „A megbízható iparági óriásokon múlik, hogy ezeket a változásokat a fogyasztók és a logisztikai részlegeik számára egyaránt hasznosítsák. A közvélemény megmutatta, hogy szívesen használják az új technológiát. Most már csak idő kérdése, hogy az utak és az égbolt tele legyen robotokkal, amelyek csomagokat kézbesítenek a fogyasztók számára.”
Forrás: Freightwaves
https://www.freightwaves.com/news/consumers-and-even-drivers-ready-for-driverless-drone-deliveries