A folyamatos Doppler hullámot kibocsátó lézerradar azonnal felismeri a többi jármű sebességét
A Blackmore Sensors and Analytics arról számolt be, hogy az önvezető autóknál alkalmazott Doppler lézerradar (lidar) rendszer várakozáson felül teljesített San Francisco zsúfolt utcáin és az autópályákon.
- Az Egyesült Államok Hadserege által több mint egy évtizedig tesztelt Blackmore rendszerrel, a BMW i Venturesés a Toyota AI Ventures beruházásainak támogatásával sokkal biztonságosabb autonóm autókat állíthatók elő, mint a radarral vagy a hagyományos impulzusérzékelő rendszerekkel felszereltek.
- A Blackmore frekvencia modulált folyamatos hullám (FMCW) lidart használ. A lidar a távolságot és a sebességet a fényhullámok tárgyakról való visszaverődésével méri.
- A lidar sokkal pontosabb és gyorsabb, mint a radar, ami rádióhullámokat ver vissza, de a radarnak nincsenek mozgó alkatrészei és olcsóbb, mint a lidar. Az új fejlesztések által azonban csökken a lidar mérete és ára.
- Szakértők szerint az autonóm járművek érzékelő rendszerének magában kell foglalnia a lidart, a radart és a kamerákat.
- Az autonóm vezetés szempontjából jelentős különbségek vannak az impulzusos és folyamatos hullámok között
- A pulzáló lidar egy érettebb technológia, de az FMCW lidar képes kimutatni a Doppler frekvenciaeltolódásokat
- A Doppler-hatás a hullámhosszon mért frekvenciaváltozás, amikor a tárgyak közelebb vagy távolabb mozognak. A hullám frekvenciája egyre nő, ahogy az objektumok közelebb kerülnek egymáshoz, és a frekvencia csökken, ahogy az objektumok távolabb kerülnek.
Forrás: Digital Trends
https://www.digitaltrends.com/cars/blackmore-doppler-lidar-for-autonomous-cars/