A Ford, a GM és a Toyota közösen dolgozza ki az önvezető autókra vonatkozó biztonsági sztenderdeket
Az önvezető autóktól azt várják, hogy drasztikusan növelni fogják a közlekedésbiztonságot az emberi hiba kiküszöbölésével. A három autógyártó a SAE Internationallal közösen megalapította az Automata Járműbiztonság Konzorciumát, mely elsősorban az önvezető autók biztonsági kérdéseire fókuszál.
A Konzorcium elsődleges feladata az autonóm járművekre vonatkozó egész autóiparra kiterjedő biztonsági sztenderdek meghatározása. Első lépés a „prioritások ütemtervének” kialakítása lesz, mely magában foglalja a tesztelésre vonatkozó irányelveket, az adatmegosztási protokollt és azt, hogy hogyan kommunikálnak az autonóm járművek a többi közlekedővel.
Az önvezető autók gyártása jelenleg eléggé szabályozatlan Amerikában: nagy autógyártók, technikai cégek és kisvállalkozások is dolgoznak a technika kifejlesztésén. Mindegyiknek mások a módszerei, a fejlesztési tervei és a filozófiája. Eközben kevés az erre vonatkozó szabályozás az Egyesül Államokban szövetségi szinten. Az egyes államok szabályozásai közti eltérések nagymértékben akadályozzák az önvezető autók kifejlesztését, hiszen a nagyobb gyártók nem akarnak minden államban más-más szabályoknak megfelelni. Egységes biztonsági szabályozások nélkül a nagyközönség bizalmát is nehezebb elnyerni az autonóm járművekkel kapcsolatban. A többség úgy gondolja egy nemrégiben történt felmérés alapján, hogy ezeket a járműveket szigorúbban kellene szabályozni, mint a hagyományosakat.
Egységes kormányzati szabályozás híján merült fel az igény a három autógyártóban egy biztonsági sztenderd kidolgozására, mivel mindhárom cégnek komoly autonóm jármű fejlesztési programja van.
A 2018. márciusi Uber önvezető autó baleset megmutatta, hogy még hosszú az út a valóban a közlekedésbiztonságot növelő autók létrejöttéig, egy egységes biztonsági szabályozás hasznos lépés lehet ezen az úton.
Forrás: www.thedrive.com
Fotó: www.thedrive.com