A Ford „Állva vezetési” szabadalma az egyik az év érdekes ötletei közül

A szabadalmi bejelentések távolról sem jelentenek garanciát egy ötlet megvalósulására. Ez különösen igaz az autóiparra, ahol nem ritka, hogy hetente több száz autógyártói szabadalom érkezik. Nem gyakran látni, hogy ezek az ötletek gyártási formában is megvalósulnának, de sok érdekesség található köztük.

A FoMoCo még 2021-ben nyújtotta be szabadalmát, de csak a múlt héten tették közzé. A Bronco terepjáró ábrázolása egy személlyel, aki láthatóan a szélvédőoszlopnál állva vezeti azt, mindenképpen figyelemre méltó, de a szabadalmi bejelentésben szereplő információk szerint a javasolt rendszer alkalmazása nem olyan drámai.

A funkcionalitás kettős. A kézenfekvő használat a jármű irányítása, miközben a vezető nem ül a kormánykerék mögött. Az ábrán álló helyzetben látható egy személy, aki vezérli az autót a szélvédőkereten lévő érzékelőkkel.

A szabadalom beszél térdelésről és oldalra dőlésről is, így elméletileg a kezelőszervek több helyen is elhelyezhetők, ahol a vezető jobban láthatja a közvetlen környezetet. Aki ismeri a rázós utakat, az tisztában van a láthatóság és a terepen való precíz navigáció fontosságával. Ha nem áll rendelkezésre szenzor, ez a rendszer legálisan segítheti a vezetőt a trükkös akadályok elhárításában.

A szabadalom másik aspektusa – amely valószínűleg nagyobb eséllyel érheti meg a gyártást – az érzékelők sora, amelyek segítenek felismerni, hogy a vezető valóban a járműben tartózkodik, nem pedig csak azt, hogy az ülésben ül-e.

Ez befolyásolhatja a jármű kényelmi és biztonsági rendszereinek működését, például az automatikus parkolást, ha a rendszer nem észlel vezetőt. Ez lehetővé teheti a vezető számára, hogy az egész járműben mozogjon, miközben a jármű előrehalad, de a biztonságot itt sem hagyják figyelmen kívül. A szabadalom azt tárgyalja, hogy az ilyen funkciók csak meghatározott üzemmódokban érhetők el, nagyon alacsony sebességre korlátozva stb.

Ez minden bizonnyal érdekes ötlet, de nem ez az egyetlen furcsa szabadalmi bejelentés, amelyet mostanában láthattunk az autógyártóktól, és különösen a Fordtól.

A Blue Oval egy lapos sirályszárnyas ajtószabadalmat tartalmaz a SUV-ok számára, amelyet még áprilisban tettek közzé, és nagyjából ugyanekkor jelent meg egy szabadalom az érkező vonatok észlelésére. A 2023-as év elején az autós mozikhoz  kifejlesztett szabadalom jelent meg, amely bizonyos járműrendszereket működésben tart, miközben a hátsó felfüggesztést összehúzza a képernyő jobb láthatósága érdekében.

Talán a legvitatottabb szabadalom, amelyet idén a Fordtól láttunk, olyan tulajdonosokat érint, akik lemaradtak a járművek kifizetésével kapcsolatban.

A Jármű visszavételének rendszerei és módszerei címmel javasolt szabadalom olyan szoftvertechnológiát tartalmaz, amelyet harmadik fél felhasználhat arra, hogy kizárja a tulajdonosokat az autókból. Az önvezető képességgel rendelkező járművek esetében a szabadalom még azt is körvonalazza, hogy az autó hogyan szerezheti vissza magát, szó szerint autonóm módon vezetve egy olyan helyre, ahol egy vontató fel tudja venni, vagy közvetlenül egy roncstelepre.

Forrás: motor1.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936