A Ford egy fontos területen legyőzi az elektromos járművek óriását, a Teslát
A Tesla hírnevét leginkább önvezető technológiájának köszönheti, egy olyan rendszernek, amely Autopilot vezetést segítő rendszerként indult, és azóta a Full-Self Driving (Teljes Önvezetés; FSD) elnevezésű rendszerré fejlődött. A terminológia ellenére egyik technológia sem eredményezi azt, hogy maga az autó vezet; mindkettő igényli a vezető figyelmét.
Annak ellenére, hogy a Tesla vezérigazgatója, Musk bízik az FSD-ben, egészen addig a pontig, hogy felajánlja a technológia licencelését más gyártóknak, a Consumer Reports szerint a vállalat Autopilotja le van maradva a versenytársaktól. És a különböző aktív vezetést segítő programok (ADA) közül a Fordé a legjobb.
Az ADA rendszerek, amelyek egyfajta továbbfejlesztett adaptív tempomatként funkcionálnak, kiegészítve a sávközpontosító technológiával, a közelmúltban igen népszerűvé váltak, és a CR szerint a 2023-as modellévre gyártott autók több mint felében elérhetők.
Míg a Ford ADA BlueCruise nagyon messze van az önvezetéstől, az ebből eredő, együttműködési élmény „pihentetőbbé teheti a vezetést”.
A 17 tesztelt rendszer közül a Tesla Autopilotja szilárdan a csomag közepén landolt. Ennek az elmaradásnak az az oka, hogy a Tesla nem változtatott az Autopilot alapvető funkcióin, mióta megjelent, mondta Jake Fisher, a CR autótesztelésért felelős vezető igazgatója. A technológiának még mindig nincs együttműködő kormányzása vagy hatékony járművezető-felügyeleti rendszere. „A Tesla egyszerűen lemaradt” – mondta.
Ugyanazokon a területeken, ahol a Tesla lemaradt, a Ford BlueCruise-a jeleskedik: ezek a vezető megfigyelése és biztonsága. Ezek a rendszerek veszélyessé válhatnak, ha hamis biztonságérzetbe ringatják a járművezetőket; a vezető figyelme a vezető biztonságának egyik legfontosabb eleme. A Ford BlueCruise a General Motors Super Cruise-a mellett közvetlen vezetőfigyelő rendszereket használ, amelyek infravörös kamerák segítségével biztosítják, hogy a vezető szeme mindig az úton legyen.
Az autó figyelmeztető hangot ad, ha a vezető szeme néhány másodpercig nem az útra néz. Ha a vezető nem néz vissza az útra, a rendszer lassítani kezdi az autót.
A CR biztonsági szakértői azt mondják, hogy az ilyen típusú rendszerek jelentik az „ADA-rendszer biztonságának kulcsát”.
„Ha egy autógyártó ADA-rendszerrel kíván felszerelni egy autót, akkor megfelelő biztosítékokat kell bevezetnie – vagy egyáltalán ne tartalmazza a sávközpontosítást és az adaptív sebességtartó automatikát” – mondta Kelly Funkhouser, a CR járműtechnológiai menedzsere.
A CR 84 pontot adott a Ford BlueCruise-ra, enyhe pontvesztéssel a használat könnyűsége terén. A General Motors Super Cruise lett a második 75 ponttal.
A Tesla Autopilotja 17-ből a nyolcadik lett, magas pontszámmal a teljesítmény tekintetében, de alacsony pontszámmal a biztonság és a vezetői figyelem tekintetében.
Funkhouser szerint „megfelelő járművezető-figyelő kamera” nélkül a Tesla Autopilotja „potenciálisan nem biztonságos, mivel nem lehet tudni, hogy a sofőr még mindig figyel-e, amikor a jármű újra elindul”.
Forrás: thestreet.com