A Ford figyelemelterelő hirdetéseket továbbítana az autók képernyőjére
A Ford szabadalmi kérelmet nyújtott be egy olyan rendszerre, amely az autóban elhelyezett szenzorok segítségével érzékelné az útmenti óriás plakátokat, felismerné a releváns információkat, majd továbbítaná azokat az intelligens autók belső képernyőire.
Például a McDonald’s óriásplakátja mellett való elhaladáskor a kép- és szövegfelismerési algoritmusok automatikusan értelmezik a hirdetés tartalmát, például egy címet vagy telefonszámot, majd továbbítják ezeket az információkat az autó műszerfalának kijelzőjére.
A szabadalomban az is szerepel, hogy a rendszer linkeket generál az összekapcsolt autó számára a hirdetőtábláról összegyűjtött információk alapján.
A gondolat nem tűnik túl bíztatónak, mivel az autóban megjelenő reklámok újabb figyelemelterelési lehetőséget nyújtanak a gépjárművezető számára, ami jelentős közlekedésbiztonsági kockázatot jelent.
A szabadalmi bejelentések csak durva tervrajzokat írnak le, nem pedig meglévő technológiákat, és nem lehet még megmondani, hogy a vállalat hogyan telepíthet ilyen rendszert – vagy, hogy egyáltalán megvalósul-e. De az ötlet, hogy egy újabb felületet hozzanak létre a figyelemelterelő hirdetések számára – ezúttal a nagy sebességű gépjárművek belsejében – ennek ellenére rémisztő.
A vezetés közbeni figyelemelterelődés leggyakoribb formája, a szöveges üzenetek ellenőrzése nagyjából 5 másodpercre elvezeti a vezető figyelmét az útról. A figyelemelterelődés az egyik leggyakoribb baleseti ok a közutakon.
A Ford nem ismerte el, hogy szándékában állna az óriásplakát beolvasó technológiát a gyakorlatban alkalmazni, a vállalat elmondása szerint „szabadalmaztatja az új találmányokat a normális üzleti tevékenység részeként”, de a tervek „nem feltétlenül új üzleteket vagy konkrét termékterveket jelentenek.”
Forrás: Vice