A Ford kiszáll a teljesen önvezető autó üzletből
Úgy tűnik, hogy a Ford teljes mértékben az elektromos autókra koncentrál és kiszáll a teljes önvezetésért folytatott versenyből, legalábbis egyelőre.
Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hatóságnak (NHTSA) küldött levelében a vállalat felfedte, hogy nem lép előre a 4-es szintű, vagyis teljesen autonóm, önvezető járművek fejlesztésében. Ehelyett azt tervezi, hogy a 2. és 3. szintű önvezető technológia fejlesztésére és azok járműveibe való beépítésére összpontosít.
A cég szerint „még hosszú út vezet a teljesen autonóm járművek versenyképes üzleti modelljéig”.
„Amint azt az ADS-partnerünk, az Argo Al tervezett leállása is bizonyítja, úgy gondoljuk, hogy hosszú még az út a nyereséges üzleti modellel rendelkező teljesen autonóm járművekhez. A Ford jelenleg úgy döntött, hogy ésszerűbb az elérhetőbb L2/L3 technológiákra összpontosítani, amelyek nem igényelnek mentességet. Ezért szeretnénk további megfontolás céljából visszavonni a mentesség iránti kérelmünket.”
Érdekes, hogy a Ford ezen az állásponton van, különösen azért, mert az elektromos járművek fejlesztése jelenleg szinte egyet jelent a teljesen autonóm járművek eléréséért folytatott versennyel. Természetesen még senki sincs közel ahhoz, hogy elérje a 4-es szintű önvezetést. Még a Tesla Full Self-Driving Beta verzióját is, amelyet a vállalat folyamatosan fejleszt, és amely az egyik legjobb rendszer, még mindig csak 2-es szintűnek tekinti maga a vállalat is.
Valójában a Mercedes volt az első autógyártó az Egyesült Államokban, amely megszerezte a 3. szintű önvezető minősítést. A cég azt mondta, hogy DRIVE PILOT rendszere „megfelelő autópálya-szakaszokon és nagy forgalomsűrűségű helyeken működik”, és „át képes venni a dinamikus vezetési feladatokat 65 km/h-ás sebességig”.
Forrás: bgr.com