A Ford olyan önvezető autót szabadalmaztat, amely „visszaveszi magát”, ha a tulajdonos nem fizeti a részleteket – és visszahajt a bemutatóterembe vagy a roncstelepre

A Ford nem kockáztatja, hogy a tulajdonosok elmaradjanak a fizetéssel – a cég olyan rendszeren dolgozik, amely irányítja a járművet, hogy „visszaszerezze” magát.

Egy újonnan megítélt szabadalom egy önvezető autót ír le, amely visszavezeti magát a bemutatóterembe vagy a roncstelepre, ha a tulajdonos nem válaszol a fizetés elmaradásával kapcsolatos üzenetekre.

Az amerikai autógyártó a „kényelmi funkciók” letiltásával kezdené a folyamatot, zajokat játszana le az autó belsejében, és korlátozná a jármű vezetési területeit.

Ha ezek nem segítenek, a Ford aktiválja majd az önvezető funkciót, és a tulajdonos kénytelen lesz visszaadni az autót.

Bár a szabadalmi kérelmek nem feltétlenül válnak valósággá, a Ford egy „visszaszerző számítógépet” ír le, amely telepíthető, hogy átvegye a funkciók irányítását.

A szabadalmat 2021 augusztusában nyújtották be az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához, és február 23-án ítélték oda a Fordnak.

Leírja, hogy a Ford először nem erőszakos módszerekkel próbálkozik úgy, hogy az autónak vagy okostelefonnak küldött üzenettel értesíti a fiók nem fizető tulajdonosát.

Ha a tulajdonos figyelmen kívül hagyja ezeket az üzeneteket, a Ford letiltja az olyan funkciókat, mint a zene és a légkondicionálás, remélve, hogy ettől a tulajdonos kényelmetlenül érzi majd magát, és fizetni fog.

A következő lépés a bosszantó hangok, például csipogás vagy zümmögés lejátszása az autóban, amikor a vezető a volánnál ül, és ez a jármű leállításáig szól.

A Ford tervének következő lépése az autóhoz való hozzáférés korlátozása bizonyos napokon vagy időpontokban.

A rendszer használhatatlanná teheti az autót hétvégén, de lehetővé tenné a sofőr számára, hogy munkába járjon, hogy ne akadályozza az egyén fizetési képességét.

És az utolsó lépés az, hogy a jármű visszaszerzi magát.

Ha az autónak nagy a futásteljesítménye, a szabadalom szerint a roncstelepre vezeti magát, hogy újrahasznosítsák.

Bár egyesek számára felháborítónak tűnhet ez a terv, a szabadalom szerzői megjegyzik, hogy azok a tulajdonosok, akik elmulasztják a fizetést, általában nem együttműködőek, amikor kapcsolatba lépnek velük.

„Megoldást kell találni erre a problémára” – írták a Ford mérnökei a dokumentumban.

A Nemzetközi Helyreállítási Rendszerek elnöke, Jeremy Cross decemberben az NBC-nek azt mondta: „Az elmúlt két évben a gépjárművek árai megemelkedtek, mert nem volt új autó kínálat, és az emberek még mindig őrülten vásároltak, mert sok otthon maradt készpénzük volt. megemelkedett a hitelképességük, így látszott, hogy ez katasztrófához vezet.”

Ugyanez a jelentés azt állítja, hogy a visszavételek száma a COVID kezdetén esett vissza, amikor az amerikaiak ösztönző csekkeket és pénzt kaptak empatikusabb hitelezőktől.

2022 vége felé mindez megváltozott – az emberek elkezdtek eladósodni, és sokan elmaradtak az autók kifizetésével.

Az NBC jelentése szerint az átlagos havi részlet egy új autóért 26 százalékkal nőtt 2019 óta, havi 718 dollárra.

És majdnem minden hatodik új autó vásárló több mint 1000 dollárt költ havonta járművére.

Ivan Drury, az Edmunds autóvásárlási webhely igazgatója az NBC-nek elmondta: „Ezek a visszafoglalások olyan embereknél történnek, akik két éve megengedhették maguknak a havi 500 vagy 600 dolláros fizetési részletet, de a jelenlegi áremelkedések mellett már nem.”

Forrás: dailymail.co.uk

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936