A Ford vas-foszfát akkumulátorral bővíti a Mustang Mach-E és az F-150 Lightning modelleket

Mindezt azért, hogy támogassa azt a célját, hogy 2026 végére évi 2 millió elektromos autót gyártson.

Alig néhány hónappal azután, hogy bejelentette a „ radikális” megosztott szerkezetet, amely az elektromos jármű jövőjét a Model E nevű új szegmensbe helyezi, a Ford további részletekről beszél az akkumulátor gyártási kapacitásának és az alapvető nyersanyagoknak a beszerzéséről az összes olyan elektromos jármű meghajtásához, amelyek egyelőre még nem megvásárolhatók.

2023 végére a Ford azt tervezi, hogy elegendő akkumulátorral fog rendelkezni ahhoz, hogy 270 000 Mustang Mach-E, 150 000 Transit EV, 150 000 F-150 Lightning és 30 000 egyelőre rejtélyes vadonatúj, közepes méretű SUV gyártását tudja támogatni Európában.

Arról azonban nem volt szó, ami egy nemrégi bejelentésből kiderült, hogy a vállalat 8000 ember elbocsátását tervezi a Ford Blue szegmensből, amely immár a belső égésű motorral hajtott üzletágaiért felelős.

A ma nyilvánosságra hozott terv egyik része a Mustang Mach-E és az F-150 Lightning elektromos járművekben használt akkumulátorok frissítését tartalmazza. 2023-ban a Mach-E és 2024-ben a F-150 Lightning a Contemporary Amperex Technology (CATL) által gyártott lítium-vas-foszfát akkumulátorokat (LFP) kapja majd meg.

A Ford szerint ezek a meglévő nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorokkal együtt lesznek elérhetők, ami a Tesláéhoz hasonló megközelítés. A Tesla ez év eleji negyedéves eredményjelentésében azt mondta, hogy „az első negyedévben gyártott Tesla járművek közel fele lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorral volt felszerelve, amely nem tartalmaz nikkelt vagy kobaltot”, beleértve a legtöbb szabványos járművet. A Ford ugyanezt a megközelítést alkalmazza a szabványos akkumulátorcsomagokhoz, az LFP akkumulátorok erősségeit kihasználva, amelyek általában olcsóbbak, de az energiasűrűségük kisebb.

A Ford azt állítja, hogy az évi 600 000 elektromos autó és teherautó megépítéséhez szükséges akkumulátorcella-kapacitás 100 százalékával rendelkezik 2023 végéig.

Tovább tekintve a 2026 végére világszerte 2 millió elektromos autó megépítésére vonatkozó cél felé, a Ford külön, nem kötelező erejű egyetértési megállapodást jelentett be az akkumulátor-óriás CATL-lel, hogy „megvizsgálja az együttműködés lehetőségét” az akkumulátorok gyártására Kínában, Európában és Észak-Amerikában. Mindez a korábban bejelentett Kentucky-i és Tennessee-i akkumulátorgyárakon, valamint a bányászati ​​vállalatokkal kötött megállapodásokon túlmenően a szükséges nyersanyagok közvetlen beszerzésére vonatkozik, beleértve a „2026-ig és azon túlmenően szükséges nikkel nagy részét”. A Ford azt állítja, hogy 50 milliárd dollárt tervez beruházni elektromos járművekbe 2026 végéig.

Forrás: The Verge

https://www.theverge.com/2022/7/21/23272516/ford-electric-vehicle-batteries-lfp-lightning-mach-e

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936