A Ford védelmi rendszert dolgozott ki a lidar szenzorok számára, mely megelőzi, hogy a rovarok megzavarják az automata rendszert
A Ford új eszközzel állt elő a rovarok önvezető autók létfontosságú szenzoraitól való távoltartására. A Ford Argo AI-val közösen kifejlesztett járművei a Lidar elnevezésű komplex lézertechnológiát használják az autó navigációs rendszeréhez szükséges térinformációk előállítására. A radar rendszerhez hasonlóan a lidar egy lézersugarat bocsát ki és méri annak sebességében és a környezetről való visszaverődési szögében érzékelt apró változásokat. A kapott információk alapján alkot képet a közelben levő járművekről és tárgyakról.
Várhatóan a szenzorok számára a legnagyobb kihívást nem a parkoló autók vagy a felelőtlen vezetők jelentik, hanem a rovarok, amik nekicsapódnak a lidar szenzoroknak és gátolják az érzékelésüket. A Ford és az Argo kitalált egy okos védelmet a lidar rendszer számára a rovarok ellen, amit úgy hívnak, hogy tiara. Ez egy lidar ház, amely az autó tetejére van felszerelve. A tiara első védelmi vonala egy kis fúvóka, amely állandóan nyomás alatt lévő levegőt áramoltat ki az érzékelő lencséjén, biztosítva ezzel, hogy a rovarok és más útmaradványok ne tudjanak közel kerülni.
Ezután következik egy olyan 16 fúvóka fúvókából álló rendszer, amely szappanos folyadékot bocsát ki a lencse házán, hogy elmosson mindent, ami átjut a levegő pajzson.

Forrás: Daily Mail
A lidar rendszerek kiváltottak némi vitát az önvezető autók gyártásának területén. Elon Musk nyilatkozata szerint „a lidarban bízni nagy hiba”, és a magas költsége nem teszi a rendszert széleskörűen felhasználhatóvá.
Az iparág legnagyobb szereplője, a Velodyne 75 ezer dollárért árul lidar szenzorokat, de riválisa a Luminar már dolgozik a szenzor versenytársán, amely már 500 dollárért kapható lenne.
A jelenleg az utakon levő fél-autonóm teszt programok nagy része, köztük a Tesla Autopilotja és a Cadillac Super Cruise radar szenzorokkal működik.
Forrás: Daily Mail