A Foster City székhelyű Zoox belép a robotaxi szektorba
A Foster City székhelyű Zoox nyílt napot tartott, hogy bemutassa legújabb fejlesztését, egy olyan autonóm járművet, amely nem hasonlít egy hagyományos autóhoz.
A doboz alakú járművek befelé néző ülésekkel és mindkét oldalon nyíló ajtókkal rendelkeznek.
„A Zoox tervezési módja szerint több embert is be tud fogadni a jármű” – mondta Sudha Jamthe technológiai futurista. – „A jövőben tömegközlekedési eszközként is el tudom képzelni San Franciscóban.”
A Zoox azt mondta, hogy járműveit az alapoktól kezdve építi fel, hogy ne hasonlítsanak egy olyan tipikus robotaxira, mint amilyeneket a Waymo vagy a Cruise épített. Jamthe szerint azonban ez túl költségesnek bizonyulhat a cég számára.
„A méretezhetőség szempontjából a Zoox teljes járművet épít, ellentétben a Waymo-val, amely csak vezető nélküli technológiát ad a Fordhoz vagy bármely más autóhoz” – mondta Jamthe.
Az Amazon tulajdonában lévő cég alkalmazottaival teszteli technológiáját, és több mint 700 000 autonóm tesztelési mérföldet tett meg Kaliforniában és Las Vegasban.
A Zoox nem jelentette be, mikorra tervezi robotaxi flottájának kereskedelmi gyártását.
A bemutatóra azután került sor, hogy az Alphabet’s Waymo bejelentette, hogy kibővíti együttműködését az Uberrel, hogy 2025-ig robottaxi utakat kínáljon Austinban, Texasban és Atlantában.
„Nagyon örülünk, hogy építhetünk a Waymo-val kötött sikeres partnerségünkre, amely már több tízezer Phoenix-i utas számára biztosított teljesen autonóm utakat” – mondta Dara Khosrowshahi, az Uber vezérigazgatója egy sajtóközleményben.
Ezekben a városokban az Uber-utasok egy Waymo járművet kapnának bizonyos fuvarokhoz. Az utazásokat azonban csak az Uber alkalmazásban kínálják, szemben a Bay Area-val, ahol az utasok a Waymo alkalmazását használhatják.
A Waymo jelentős előrelépést tett az önvezető iparban. Jelenleg San Franciscóban, Los Angelesben és Phoenixben nyújt robotaxi szolgáltatásokat a lakosság számára.
Ez év júniusáig több mint 22 millió mérföldet futott le. Nemrég kiadott egy jelentést, amely szerint járművei biztonságosabbak, mint az emberi sofőrök.
Augusztusban megkezdte a vezető nélküli autóinak tesztelését Bay Area autópályáin a Google alkalmazottaival.
Forrás: nbcbayarea.com