A Geely bemutatja a Waymo Zeekr robotaxi által használt SEA-M platformot
A kínai Geely Holding Group autógyár bemutatta SEA-M architektúráját, amelyet a jövő vezető nélküli mobilitási termékei fognak használni, kezdve a Waymo számára készült Zeekr robotaxival.
A Geely eredeti Fenntartható Életmód Architektúrájából (SEA) származó SEA-M architektúra számos jövőbeli mobilitási terméket támogat, beleértve a robotaxikat, a többcélú járműveket és a logisztikai járműveket.
A globális autonóm vezetési technológiát vagy fuvarmegosztó cégeket megcélzó SEA-M lehetőséget ad a tervezőknek egy intelligens mobil „nappali” létrehozására olyan jellemzők miatt, mint a tágas belső tér, a nyitott ülésválasztás és elhelyezési lehetőség, a B-oszlopok hiánya, és robusztus elektromos/elektronikus (E/E) gerinc, amely támogatja az autonóm hajtást és a csatlakoztatott eszközöket.
A sík padlónak és a kiterjedt tengely-hossz aránynak köszönhetően a szerkezet lehetővé teszi a tervezők számára, hogy teljes mértékben kihasználják a belső teret egy kapszula kialakítással, ahogy a Waymo Zeekr robotaxi esetében is, amelyet tavaly mutattak be. A Geely sajtóközleményéből az is kiderül, hogy a SEA-M platform E/E gerince olyan többfunkciós képernyőket tesz lehetővé, amelyek támogatják a felhasználókat abban, hogy a netre kapcsolódjanak vagy szórakozzanak útközben.
Ami a biztonságot illeti, az autógyártó szerint minden SEA-M alapú jármű megfelel a globális ötcsillagos biztonsági szabványoknak, valamint az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) legmagasabb biztonsági követelményeinek.
„A ZEEKR SEA-M bemutatása megmutatta a márka technológiai erősségeit és lehetőségeit. A SEA-M partnereinek pozitív visszajelzése azt is tükrözte, hogy a ZEEKR képes testreszabni a fejlesztést az egyes felhasználók igényei szerint. A továbbiakban a ZEEKR folytatja a munkát. nagyszerű globális partnerekkel, hogy mindenki számára támogassák a jobb és fenntarthatóbb intelligens mobilitást.”, mondta a Zeekr vezérigazgatója, An Conghui.
Ez azt sugallja, hogy nem a Waymo lesz a SEA-M platform egyetlen vásárlója, valószínűleg ezért is mutatta be a Zeekr az M-Vision Conceptet, hogy bemutassa az architektúra képességeit.
A Google tulajdonában lévő cég azonban elsőként használ SEA-M architektúrára épülő járművet. A Zeekr és a Waymo együttműködött egy erre a célra épített TaaS (Transportation as a Service) SEA-M variáns kifejlesztésében, amelyet a következő években a Waymo One utasszállító flottával fognak bevezetni.
A Waymo robotaxi képein nincsen kormány, az ötszemélyes konfiguráció két előre-hátra csúsztatható, sínre szerelt első üléssel és három hátsó üléssel, és az utasok számára infotainment érintőképernyőkkel rendelkezik, amelyek elől a műszerfalra vannak szerelve és elcsúsztathatók.
A Waymo a hónap elején egy Los Angeles-i bemutató rendezvényen mutatta be az önvezető technológiával integrált Zeekr járművét. A Waymo robotaxi megjelenési dátumát még nem közölték, Zeekr szerint „a következő években” érkezik. A Waymo jelenleg módosított Jaguar I-Pace elektromos autókból és Chrysler Pacifica kisbuszokból álló flottát üzemeltet.
Forrás: Inside Evs
https://insideevs.com/news/622540/geely-showcases-sea-m-platform-used-by-waymo-zeekr-robotaxi/