A General Motors blokklánc alapú navigációs térképre nyújt be szabadalmi kérelmet

Az egyik legnagyobb autógyártó, a General Motors egy folyamatosan frissülő blokklánc alapú térkép rendszerre nyújtott be szabadalmi kérelmet. A rendszer a jármű szenzoraitól érkezett adatokat folyamatosan felhasználva építi fel az autonóm autókhoz készített megbízható térképet.

A 2018. október 1-jén benyújtott és 2020. április 2-án közzétett bejelentés szerint a meglévő térképeket „nehéz dinamikussá tenni jelentős költségek nélkül.” Ennek egyik lehetséges oka az, hogy a legtöbb térképet speciális járműveken keresztül tartják frissen, amelyek elérhetősége szükségszerűen csak a világ néhány meghatározott útszakaszára korlátozódik.

A General Motors erre dolgozta ki azt a megoldást, hogy az adatfelvételi folyamatot több jármű között osztja meg, amelyek adatot gyűjtenek a környezetükből, miközben közlekednek. A valós idejű adatokat pedig összevetik a létező térképekkel. Ha bármilyen különbséget észlelnek, azt továbbítják az összes térképadatot összefogó hálózatba. Amennyiben több jármű ugyanazt az eltérést jelzi, akkor módosítják a térképeket.

A rendszert vélhetőleg a GM „Super Cruise” funkciójához fejlesztették ki, amely néhány luxus modellben nyújt fél-autonóm vezetési élményt. A Tesla hasonló járműveitől eltérően a rendszer erősen támaszkodik a navigációs térképekre, ezért csak „támogatott”, azaz feltérképezett útvonalakon használható.
A térkép készítési folyamat elosztása valószínűleg felgyorsítja a GM arra tett erőfeszítéseit, hogy az Egyesült Államok útjainak nagy részét feltérképezze. A szabadalom nagy előnye, hogy több jármű közt osztja meg az egy térképhez szükséges adatok gyűjtésének feladatát.

Amint a Cointelegraph korábban beszámolt, a General Motors az egyik legtermékenyebb autógyártó a blokklánc szektorban. 2019 októberében egyike volt annak az öt autógyártónak, amely a járművek blokklánc-alapú fizetési és azonosítási rendszerét tesztelte.

A gyártó 2018 decemberében szabadalmaztatott egy másik blokklánc-alapú kommunikációs rendszert is, amely elősegítené az autonóm autók és a környezetük közti kommunikációt.

Forrás: Cointelegraph

https://cointelegraph.com/news/factom-facing-liquidation-after-creditor-refuses-request-for-funding

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936