A General Motors új szabadalma szerint nincs szükség vezetés oktatókra
Az amerikai autógyártó szabadalmat nyújtott be egy olyan autóra, ami meg tudja tanítani az embert vezetni. Így a tanulók oktató nélkül tanulhatnak a közutakon.
A bejelentésben a technológia leírása azt jelzi, hogy az autonóm jármű folyamatosan értelmezni fogja a körülötte lévő világot, saját maga dönt a helyes mozdulatokról és manőverekről, majd ezt összehasonlítja a sofőr tevékenységével. Ide tartozik a kormányzás és a pedálnyomás, valamint a külső tényezők, például a sebesség és az úton elfoglalt helyzet más járművekkel összehasonlítva.
Ezután egy algoritmus meghatároz minden tényezőre egy pontszámot és ez alapján visszajelzést nyújt a vezetőnek, valamint másoknak. A terv úgy tűnik, magában foglalja azt, hogy a jármű át tudja venni a vezetés egy vagy több részfeladatát, ha a pontszám egy küszöb alá süllyed.
Például, ha az autó úgy érzékeli, hogy a vezető túl későn fékez, segíthet lelassítani az autót, vagy visszakormányozza magát a sáv közepére, ha kisodródik. Kezdhet úgy is, hogy kevesebb feladatot ad a vezetőnek, és úgy növeli azokat, ahogy annak kompetenciája növekszik.
Állítólag egy ilyen rendszer előnye lehet a vezetni tanulók költségeinek csökkenése, valamint a járművezetői oktatás megnövekedett elérhetősége, mivel a járművek a hét minden napján, 24 órában elérhetőek lehetnek.
Az alacsonyabb költségek, valamint a jobb rendelkezésre állás és biztonság papíron nyilvánvaló, de még várni kell, hogy a szabályozók elfogadják-e azt az ötletet, hogy az embereket autonóm autókkal tanítsák meg, miközben a tanulók esetleg nem érzik jól magukat egyedül az autóban. Mindazonáltal az autonóm autókkal jelenleg nem lehet legálisan közlekedni a világon bárhol a nagyon speciális tesztelési körülményeken kívül, így az autonóm tanulóautók még messze vannak a valóságtól.
Forrás: Wales Online
https://www.walesonline.co.uk/news/motoring/no-instructor-needed-driving-lessons-23730626