A GM, a Cruise és a Honda Japánba viszi autonóm ride-hailing szolgáltatását
A GM, a Cruise és a Honda szándéknyilatkozatot kötött egy új vegyesvállalat (JV) létrehozásáról, amely 2026 elején elindítja a járművezető nélküli ride-hailing szolgáltatását Japánban.
A GM posztja szerint: Egy olyan jövő felé haladunk, ahol nincs ütközés, károsanyag-kibocsátás és torlódás. De ez a jövő csak akkor lehetséges, ha nagy, merész ugrásokat teszünk a hagyományos közlekedésen kívül. Ezért elkötelezettek vagyunk az autonóm járművek biztonságos, globális bevezetése mellett. Ezért fektettünk be 2016-ban a San Fransisco-i székhelyű Cruise-ba, amely élen jár az elektromos autonóm járművek terén.
„A GM mindig is a közlekedés jövőjének meghatározásába fektetett be, és ez ma jobban igaz, mint valaha” – mondta Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója. „Az AV-k előnyei – a biztonságtól a hozzáférhetőségig – túl nagyok ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk, és a Cruise-zal és a Hondával kötött fontos partnerség révén olyan innovációt hozunk létre, amely a legmodernebb szoftverek és hardverek terén szerzett szakértelmünket kihasználva több embert segít világszerte eljutni oda, ahová menniük kell.”
Óriási a lehetőség Japánban a várhatóan első ilyen jellegű ride-hailing szolgáltatásra. Japánban megvan a lehetőség, hogy a világ egyik legnagyobb autonóm jármű ride-hailing piaca legyen, mivel a nagyvárosokban nagy a kereslet a taxik iránt. A régióban egyre nagyobb igény mutatkozik az új közlekedési formák iránt is, folyamatos a sofőrhiány és az elérhető közlekedési módok iránti igény. Ezen igények kielégítésére a JV az Origint, a GM, a Cruise és a Honda által közösen, kifejezetten autonóm közlekedésre kifejlesztett emberközpontú járművet fogja használni. A járműben hat utas ülhet egymással szemben, így az ügyfelek új módon, kényelmesen utazhatnak.
„Fontos és növekvő társadalmi igény mutatkozik a biztonságos és hozzáférhető közlekedésre Japánban, amelyre az autonóm járművek megoldást jelenthetnek” – mondta Kyle Vogt, a Cruise vezérigazgatója. „A társadalmi hatás mellett az üzleti lehetőség is izgalmas, mivel Japán a világ egyik legnagyobb potenciális autonóm járműfuvar-piaca, számos sűrűn lakott várossal, amelyeknek nagy a közlekedési igényük.”
Az Origin fejlesztése során a GM, a Cruise és a Honda egyedi készségeiket és tehetségüket vitte a gyártási, szoftver- és fejlesztési folyamatba. A GM körülbelül 500 Origint gyárt majd ennek az új JV-nek a michigani Factory ZERO Detroit-Hamtramck Assembly-ben, amely a GM többmárkás elektromos és AV jövőjének indítópultja.
„A Honda arra törekszik, hogy megteremtse a „mobilitás örömét és szabadságát”. A Cruise és a GM által nyújtott sofőr nélküli utazási szolgáltatásunk révén lehetővé tesszük japán ügyfeleink számára, hogy megtapasztalják a mobilitás új értékét, javítsák mobilitási élményeik minőségét és örömét.” – mondta a Honda Toshihiro Mibe globális vezérigazgatója. „Ez nagy lépés lesz a fejlett mobilitási társadalom megvalósítása felé. Nagy kihívást jelent majd a szolgáltatás nyújtása Tokió központjában, ahol a forgalmi környezet összetett, de a Cruise-zal és a GM-mel közösen a Honda további erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy ez megvalósuljon.”
Hiszünk abban, hogy az autonóm járművek megváltoztathatják az emberek mozgását a világban. Ezt még csak most kezdtük látni a San Francisco-i, Austin-i és Phoenix-i Cruise fuvarozási szolgáltatásokkal, amelyek 5 millió sofőr nélküli mérföldet és több mint 100 000 ötcsillagos utazást gyűjtöttek össze. Izgatottan várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a Cruise-zal, mivel 12 további bejelentett piacon dobnak piacra autonóm járműveket az Egyesült Államokban, ahol az ügyfelek megteszik első útjukat, és megtapasztalják a közlekedés jövőjét.
Forrás: mobilitytechnews.net