A GM autógyártási stratégiája, hogy „mindenki számára elektromos járműveket” biztosítson
A General Motors elkötelezte magát a teljesen elektromos jövő mellett újabb elektromos járműveinek bemutatására készülve. Mary Barra, a GM vezérigazgatója felszólalt a Goldman Sach technológiai konferenciáján, és azt állította: „Mindenki számára elektromos járműveket akarunk biztosítani”, elmagyarázta az oda vezető stratégiát, az Ultium platformot és a skálázható termelési tervet.
A konferencián Barra kifejtette: „A General Motorsnál az a víziónk, hogy egy olyan világot hozzunk létre, amelyben nincs ütközés, 0 a károsanyag-kibocsátás és 0 a torlódás”, és ehhez az az autógyártó elképzelése, hogy az elektromos járműveket mindenki számára hozzáférhetővé kell tenni.
A GM mindent egy lapra tesz fel, miután az első próbálkozása, a Chevy Bolt 2016-os kiadása kevésbé volt sikeres, mint azt az autógyártó remélte.
Bár az eladások elkezdtek lendületet venni, és 2021 júniusában rekordot döntöttek (3619 darabot adtak el), a GM az összes Chevy Bolt modellt visszahívta, miután sorozatos akkumulátortüzek történtek, ami az eladások jelentős visszaesését eredményezte. A GM megígérte, hogy helyrehozza, de minden igyekezete ellenére az incidens tönkretette a hírnevét.
Az autógyártó vezérigazgatója odáig ment, hogy bízik abban, hogy a GM 2025-re utolérheti a Teslát, az elektromos járművek területének jelenlegi vezetőjét.
Egy évvel később a GM eltökélt szándéka, hogy előretörjön, mivel szinte az összes új és régi autógyártó versenyez saját elektromos autójának bemutatásával.
A GM pénzügyi igazgatója, Paul Jacobson augusztusban azt nyilatkozta, hogy a vállalat „elhajlási ponthoz” érkezett az elektromos járművek gyártásának növelésével. Az autógyártó azóta több elektromos járművet adott ki vagy tervez kiadni, többek között az alábbiakat:
- GMC Hummer EV
- Cadillac LYRIQ
- Chevy BOLT EUV
- Chevy Blazer EV
- Chevy Silverado EV
A GM eddigi legjelentősebb kiadása a Chevy Equinox EV, a múlt héten bemutatott legkelendőbb SUV-jának elektromos változata. A kisebb SUV várhatóan kulcsfontosságú eleme lesz annak a stratégiának, hogy „mindenki számára elektromos autót biztosítson”.
A GM 2018 elején kezdte fejleszteni Ultium platformját, amely egy erre a célra épített platform elektromos járművek számára. Az elektromos járművek platformja hihetetlenül sokoldalú, és tetszőleges számú jármű építésére használható.
Az autógyártó vezérigazgatójának összefoglalója alapján:
Az Ultiumot úgy definiáljuk, hogy egy kis kompakt járműtől, mint például a Chevrolet Equinox EV, amelyet a múlt héten mutattunk be a világnak, egészen egy szuper teherautóig, mint a Hummer EV, és még azon túl is a BrightDrop kereskedelmi — elektromos haszongépjárművünkig minden járművünkhöz megfelelő alapot nyújt. Így soha nem vagyunk korlátozva, hogy mit akarunk létrehozni az Ultium platformon.
A GM Ultium platformján végzett gyors munkája kezd megtérülni, mivel a piacon számos modell használja ezt a technológiát. Ezenkívül az olyan külföldi autógyártók is, mint például a Honda, a GM-mel együttműködve kiadják saját elektromos autóik sorozatát.
Az autógyártó ambiciózus célja, hogy 2025-ig egymillió elektromos autót adjon el észak-amerikai és kínai piacán, amely éves szinten mintegy 50 milliárd dollár bevételt jelentene.
A GM az ellátási lánc problémáit és a nyersanyaghiányt említve példaként, tisztában van az odáig tartó akadályokkal. Ennek leküzdésére a GM négy akkumulátorcella-gyár felépítésén dolgozik az Egyesült Államokban az LG Energy segítségével. Az első, Ohio-ban induló szakaszban van, egy másik 2023-ban, egy pedig 2024-ben várható, a negyediket pedig még nem jelentették be.
Marry Barra rámutatott, hogy:
Ez volt a mi stratégiánk, mert úgy gondoljuk, hogy hosszú távra tekintve az volt a helyes, hogy irányítsuk a saját sorsunkat.
Úgy véli, hogy ezekkel a vállalkozásokkal a GM minden vásárló számára megfelelő áron tud majd elektromos járműveket biztosítani.
Forrás: Electrek
https://electrek.co/2022/09/14/gm-explains-electric-vehicle-strategy-provide-evs-for-everyone/