A GM automata EV töltőt szabadalmaztat
A GM 2021. november 30-án nyújtott be szabadalmi kérelmet „Robotic Charging Device” címmel az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO), de csak néhány hete tették közzé róla az információkat.
Az alkalmazás egy olyan automatizált töltési folyamatot ír le, amelynek során a töltő csatlakoztatja magát egy elektromos járműhöz, majd a töltés befejeztével kihúzza magát. Az ehhez szükséges hardver egy alapból és függőleges oszlopból állna, egy hozzáerősített karral, amely elforgatható vagy kinyújtható a töltőkábel elhelyezéséhez.
Érdemes megjegyezni, hogy ennek az ötletnek a pályázója nem csak a GM, hanem a GM Cruise Holdings, az autógyártó tulajdonában lévő autonóm vezetéstechnikai cég. A Cruise vezérigazgatója, Kyle Vogt, aki szintén társalapítója volt a Cruise-nak, mielőtt eladta volna a GM-nek, az egyik feltalálóként szerepel az alkalmazásban.
Ez támpontot ad ennek a robottöltő-konstrukciónak a lehetséges használatához. Valószínűleg szükség lesz a robottöltésre az önvezető autóknál, amelyekhez nem mindig lesz sofőr, aki csatlakoztatná őket. Az alkalmazás még egy autonóm jármű érzékelő használatát is tárgyalja, amely segít a töltőkábel elhelyezésében.
A Cruise 2022 elején robotaxi szolgáltatást indított San Franciscóban, egy módosított Chevrolet Bolt EV ferdehátú flottával. Azt tervezi, hogy marad az elektromos járművek mellett, később hozzáadva az Origin elnevezésű dedikált járművet.
A Cruise-nak tehát mindenképpen foglalkoznia kell az EV-töltés kérdésével. Az automatizált töltés más potenciális előnyökkel is jár, többek között praktikusabbá teszi az elektromos járműveket a mobilitási problémákkal küzdők számára. Ez arra készteti a többi autógyártót is, hogy robottöltőkkel kísérletezzen.
A Hyundai nemrégiben mutatta be az autógyártó dél-koreai K+F központjában telepített elektromos töltőrobot prototípusát. A Stellantis pedig egy mobil induktív töltőrobotot mutatott be a Ram 1500 Revolution BEV koncepció mellett az idei CES-en. A Tesla 2015-ben mutatott be egy kígyószerű robottöltő prototípust, de nem tett további lépéseket az alkalmazása felé.
Forrás: journal.classiccars.com