A GM bejelentette az „Ultra Cruise”-t, ami valódi „kéz nélküli vezetést” tesz lehetővé távoli frissítési lehetőséggel
A GM ma bejelentette új „Ultra Cruise” rendszerét, ami állításuk szerint „igazi kormányfogás nélküli vezetést” tesz lehetővé a „vezetési forgatókönyvek 95%-ában” az Egyesült Államokban és Kanadában.
Érdekesség, hogy a GM Tesla-szerű megközelítést alkalmaz, amely a képességek távolról történő javítását teszi lehetővé „éteren keresztül” történő (OTA) szoftver frissítésekkel.
Az Ultra Cruise nem a Super Cruise utódja, hanem a „prémium járművek” számára fenntartott következő szint.
A GM sajtóközleményében ezt írta az új termékről:
„A mai napon a GM bemutatta az Ultra Cruise-t, egy vadonatúj, fejlett vezetéstámogató technológiát, amely a következő fontos lépést jelenti a vállalat útján, hogy lehetővé tegye a zéró balesetek, zéró emisszió és torlódások elérését. Úgy tervezték, hogy végső soron lehetővé tegye a kihangosított vezetést az összes vezetési helyzet 95 százalékában, így az Ultra Cruise végül minden aszfaltozott úton használható az Egyesült Államokban és Kanadában.”
A rendszer „több mint 2 millió mérföldnyi úton fog működni az Egyesült Államokban és Kanadában.”
A fejlett vezetőt segítő funkciók új csomagja frissített szenzorcsomaggal fog működni:
„Az Ultra Cruise kamerák, radarok és LiDAR kombinációjával működik, pontos, 360 fokos, háromdimenziós statisztikai ábrázolásokat fejlesztve ki a kritikus területeken redundáns járműveket körülvevő környezetről. Az Ultra Cruise beépített LiDAR -t is tartalmaz a szélvédő mögött. ”
Az autógyártó azt is megerősítette, hogy „5 nanométeres, skálázható számítási architektúrával rendelkezik az Ultifi szoftverplatformon és a Vehicle Intelligence Platformon keresztül”, amely működteti az ADAS csomagot.
A GM felsorolja az új Ultra Cruise tervezett képességeit:
- A rendszerben szerzett tapasztalatai alapján információkat nyújt a felhasználóknak egy teljesen új dinamikus kijelzőn keresztül
- Reagál az állandó forgalomirányító eszközökre
- Követi a belső navigációs útvonalakat
- Betartja a követési távolságot/sebességkorlátozásokat
- Támogatja az automatikus és igény szerinti sávváltást
- Támogatja a balra és jobbra kanyarodást
- Támogatja a közeli tárgyak elkerülését
- Támogatja a parkolást a lakóházak bejáróinál
A GM egyértelművé tette, hogy a vezetőknek továbbra is állandóan figyelniük kell és ezt be is tartatják a vezetőt monitorozó rendszer segítségével.
Az autógyártó elmondta, hogy az Ultra Cruise-t „2023-ban kiválasztott modelleken indítják el, amelyek közül az első a Cadillac lesz, amelyen bemutatják a technológiát.”
2023-ra valószínűleg sok vállalatnak lesznek érdekes, fejlett vezetőt segítő rendszerei, sőt talán néhány önvezető lehetősége is.
Forrás: Electrek