A GM bejelentette az „Ultra Cruise”-t, ami valódi „kéz nélküli vezetést” tesz lehetővé távoli frissítési lehetőséggel

A GM ma bejelentette új „Ultra Cruise” rendszerét, ami állításuk szerint „igazi kormányfogás nélküli vezetést” tesz lehetővé a „vezetési forgatókönyvek 95%-ában” az Egyesült Államokban és Kanadában.

Érdekesség, hogy a GM Tesla-szerű megközelítést alkalmaz, amely a képességek távolról történő javítását teszi lehetővé „éteren keresztül” történő (OTA) szoftver frissítésekkel.

Az Ultra Cruise nem a Super Cruise utódja, hanem a „prémium járművek” számára fenntartott következő szint.

A GM sajtóközleményében ezt írta az új termékről:

„A mai napon a GM bemutatta az Ultra Cruise-t, egy vadonatúj, fejlett vezetéstámogató technológiát, amely a következő fontos lépést jelenti a vállalat útján, hogy lehetővé tegye a zéró balesetek, zéró emisszió és torlódások elérését. Úgy tervezték, hogy végső soron lehetővé tegye a kihangosított vezetést az összes vezetési helyzet 95 százalékában, így az Ultra Cruise végül minden aszfaltozott úton használható az Egyesült Államokban és Kanadában.”

A rendszer „több mint 2 millió mérföldnyi úton fog működni az Egyesült Államokban és Kanadában.”

A fejlett vezetőt segítő funkciók új csomagja frissített szenzorcsomaggal fog működni:

„Az Ultra Cruise kamerák, radarok és LiDAR kombinációjával működik, pontos, 360 fokos, háromdimenziós statisztikai ábrázolásokat fejlesztve ki a kritikus területeken redundáns járműveket körülvevő környezetről. Az Ultra Cruise beépített LiDAR -t is tartalmaz a szélvédő mögött. ”

Az autógyártó azt is megerősítette, hogy „5 nanométeres, skálázható számítási architektúrával rendelkezik az Ultifi szoftverplatformon és a Vehicle Intelligence Platformon keresztül”, amely működteti az ADAS csomagot.

A GM felsorolja az új Ultra Cruise tervezett képességeit:

  • A rendszerben szerzett tapasztalatai alapján információkat nyújt a felhasználóknak egy teljesen új dinamikus kijelzőn keresztül
  • Reagál az állandó forgalomirányító eszközökre
  • Követi a belső navigációs útvonalakat
  • Betartja a követési távolságot/sebességkorlátozásokat
  • Támogatja az automatikus és igény szerinti sávváltást
  • Támogatja a balra és jobbra kanyarodást
  • Támogatja a közeli tárgyak elkerülését
  • Támogatja a parkolást a lakóházak bejáróinál

A GM egyértelművé tette, hogy a vezetőknek továbbra is állandóan figyelniük kell és ezt be is tartatják a vezetőt monitorozó rendszer segítségével.

Az autógyártó elmondta, hogy az Ultra Cruise-t „2023-ban kiválasztott modelleken indítják el, amelyek közül az első a Cadillac lesz, amelyen bemutatják a technológiát.”

2023-ra valószínűleg sok vállalatnak lesznek érdekes, fejlett vezetőt segítő rendszerei, sőt talán néhány önvezető lehetősége is.

Forrás: Electrek

https://electrek.co/2021/10/06/gm-ultra-cruise-enable-true-hands-free-driving-taking-ota-update-approach/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936