A GM Cruise 300 robotaxit hív vissza busz hátuljának ütközés miatt
A Cruise, amely a General Motors autonóm taxi részlege, visszahívott 300 önvezető Chevrolet Boltot javításra, egy múlt havi kínos baleset miatt San Franciscóban.
Körülbelül három héttel ezelőtt egy vezető nélküli Bolt egy San Francisco Muni busz hátuljába hajtott, aminek következtében a Chevy enyhén megsérült, a sokkal nagyobb városi busz pedig alig vagy egyáltalán nem sérült meg.
Akkoriban Cruise egyszerűen csak annyit közölt, hogy senki sem tartózkodott a robotaxiban, és nem történt sérülés, és hozzátette, hogy a zúzódásos ferdehátút eltávolították a helyszínről.
Április elején az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) visszahívási jelentést tett közzé, amely közvetlenül kapcsolódik a múlt havi San Franciscó-i balesethez.
A visszahíváshoz vezető hiba a szövetségi hivatal leírása szerint az, hogy a Cruise Automated Driving Systems (ADS) időnként pontatlanul jelzi előre a csuklós járművek mozgását:
„Bizonyos ritka esetekben a Subject ADS szoftverrel működő Cruise ADS nem jól jelzi előre a csuklós járművek mozgását. Ez a probléma akkor fordulhat elő, ha a) az ADS kezdetben a csuklós jármű első és hátsó részét is észlelte; b) a csuklós jármű ezután úgy manőverezett, hogy a jármű hátsó része teljesen eltakarta a jármű első részét; és c) a csuklós jármű ezután lelassult az AV közelében pár másodpercen belül az első rész eltakarása után. Ilyen körülmények között az ADS nem tudta megállapítani, hogy a jármű eltakart első része tovább haladt előre, és a jármű hátsó része is követte, még akkor is, ha a jármű lassult.”
A jelentés részletezi, hogy hogyan történt a márciusi baleset San Franciscóban:
„A probléma egyetlen ütközést eredményezett 2023. március 23.-án, amikor a Cruise AV nem jól jelezte előre egy csuklós San Francisco Municipal Transit Authority (MUNI) busz mozgását. Az incidensben az ADS kezdetben a busz mindkét szakaszát észlelte, amint a busz az AV előtti buszmegállóból indult ki. Amikor a busz áthaladt az AV haladási sávjába, a busz hátsó része eltakarta az első részét. Nem sokkal ezután a busz lassítani kezdett. Az ADS helytelenül állapította meg, hogy az autóbusz tovább haladt a forgalomban a busz elülső részének várható viselkedése alapján, amely addigra már nem volt látható, és az ADS túl későn utasította arra az AV-t, hogy kezdjen lassítani, hogy elkerülje a hátulról való ütközést a busszal.”
Az NHTSA szerint március 25-én a Cruise új szoftverfrissítést adott ki az összes érintett járműhöz, amely megoldotta a problémát.
Ez egy meglehetősen sajátos visszahívás, részben azért, mert valójában senki sem tud Cruise járművet vásárolni (mindegyiket a GM leányvállalata üzemelteti), de remélhetőleg mostantól kevesebb lesz a Cruise robotaxikkal kapcsolatos incidens.
Forrás: insideevs.com