A GM Cruise megkezdi saját chipjeinek gyártását önvezető autókhoz

A General Motors önvezető autókat gyártó részlege, a Cruise saját mikroprocesszorokat fejleszt, hogy kikerülje a külső chipgyártó cégeket. A Cruise eddigi partnerének az Nvidiának magas árai és alacsony készletei meggyőzték a GM leányvállalatát, hogy másokra támaszkodni az olyan létfontosságú alkatrészekkel kapcsolatban, mint a chip, se nem praktikus, se nem olcsó.

A Cruise elégedetlen volt az Nvidia áraival. A cég hardverért felelős vezetője, Carl Jenkins a Reutersnek kifejtette, hogy a Cruise nem vásárol elég chipet ahhoz, hogy kedvezményt kapjon, mivel ez a GM egy kis részlege:

„Két évvel ezelőtt rengeteg pénzt fizettünk egy híres gyártó GPU-jáért” – mondta Carl Jenkins, a Cruise hardver részlegének vezetője a Reutersnek az Nvidiára, a grafikus feldolgozóegységek vagy GPU-k vezető gyártójára utalva.

„Nincs tárgyalás, mert kicsik vagyunk. Egyáltalán nem tudtunk tárgyalni. Ezért mondtam, hogy oké, akkor saját kezünkbe kell vennünk sorsunk irányítását” – mondta a San Francisco-i Cruise K+F workshopon.

Ahelyett, hogy több chipet rendelt volna az Nvidiától, a Cruise elkezdte fejleszteni saját chipjeit a hamarosan megjelenő Origin modellhez, egy dobozszerű önvezető, pedálok és kormánykerék nélküli elektromos autóhoz, amely állítólag 2023-ra készül el.

A chipek fejlesztése a Cruise-nál két évvel ezelőtt kezdődött ARM processzorokkal, amelyek akkoriban könnyen elérhetőek voltak. Hasonló chipeket használnak hordozható elektronikai eszközökben, például okostelefonokban és táblagépekben, mert energiát takarítanak meg, és Cruise szerint a jelenlegi ARM-terveik csökkentik az Origin energiafogyasztását, így valamivel jobb hatótávolságot biztosítanak.

A Reuters szerint a Cruise négy chipet fejlesztett ki házon belül: a Horta nevű számítási chipet, a Dune nevű szenzoros adatfeldolgozót, egy névtelen radarchipet és egy végleges, meghatározatlan chipet, ami később jelenik meg. De a Cruise-nak továbbra is együtt kell működnie egy azonosítatlan ázsiai chipgyártóval az egyedi chipek előállításához. Tehát nem lesz teljesen független a külső cégektől.

Az egyedi ARM chipek 2025-re készülnek el, de a Cruise már egy másik, RISC-V néven ismert architektúrán gondolkodik, amely nyílt forráskódú (olcsóbb), és jobban működhet autonóm járműveiben.

Cruise szerint egy olcsóbb házon belüli chip kifejlesztése és az ellátási lánc feletti ellenőrzés megszerzése csökkentené az AV-k árát, és több ember számára elérhetővé tenné őket az évtized közepére, ami a GM egyik célja.

A chiphiány fokozatosan egyre kisebb problémát jelent, de az autógyártók nem akarják a sor végén találni magukat, ha újabb hiány jelentkezik. Különösen nem azok az autógyártók, amelyek önvezető autókon dolgoznak, amelyek még jobban támaszkodnak mikroprocesszorra, mint a nem önvezető autók.

Forrás: GIZMODO

https://www.gizmodo.com.au/2022/09/gms-cruise-will-start-making-its-own-chips-for-self-driving-cars/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936