A GM kormányfogás nélküli vezetési technológiája hatalmas terjeszkedésre készül
A General Motors kormányfogás nélküli technológiája hamarosan több észak-amerikai úton is működni fog.
Önvezető autót egyelőre még senki nem tud venni, még a Tesláé sem az, hiába hirdeti tévesen „önvezetőnek” automatizált vezetést segítő béta rendszerét.
De ahogy az autókat egyre hatékonyabb vezetéstámogató rendszerekkel szerelik fel, a fogyasztóknak lehetőségük lesz kipróbálni a járműautomatizálást, és esetleg megtanulni bízni benne.
Az év végére a GM kormányfogás nélküli vezetési rendszere, a Super Cruise 400 000 mérföldnyi (~644 ezer km) útszakaszon lesz elérhető az Egyesült Államokban és Kanadában – közölte a cég. Ez kétszerese a jelenlegi működési területének, és több mint háromszorosa a Ford hasonló BlueCruise funkciója általi lefedettségnek.
A jelenleg 200 000 mérföldnyi (~6322 ezer km) államközi és megosztott autópályára korlátozódó Super Cruise hamarosan több állami és szövetségi utakra is kiterjed, köztük olyan ikonikus utakra, mint a 66-os út és a Pacific Coast Highway.
A Super Cruise, amely 2017-ben debütált a Cadillac CT6-on, 22 Cadillac, Chevrolet, GMC és Buick modellen lesz elérhető 2023 végéig.
Bekapcsolt állapotban a Super Cruise lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a kezüket az ölükben tartsák, a lábukat pedig levegyék a pedálokról.
A rendszer szabályozza a gyorsítást és a fékezést, hogy fenntartsa a kívánt távolságot az elöl haladó járműtől, és úgy kormányozza, hogy a sávjelölésen belül maradjon.
A legújabb verzióban a Super Cruise is képes sávot váltani a lassabb forgalom megelőzése érdekében.
A kormányoszlopon elhelyezett infravörös kamera figyeli a vezetőket, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a vezetésre figyelnek.
A Super Cruise képességeinek bővülése akkor érkezik, amikor az amerikai szabályozó hatóságok éppen alaposabban vizsgálják a vezetőt segítő funkciókat.
Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) egy sor halálos baleset miatt vizsgálja a Teslát.
Az olyan biztonságvédők pedig, mint a Consumer Reports, nagyobb átláthatóságot követelnek, és azzal érvelnek, hogy a vezetőt segítő technológia túlzott magabiztossághoz vezethet a volán mögött.
Az Axiossal előzetesen megosztott blogbejegyzésében Mark Reuss, a GM elnöke hangsúlyozta a vállalat biztonsági kultúráját a fejlettebb autonómia bevezetése során.
„Talán hallottak már híreket, amelyek megkérdőjelezik, hogy ezek a technológiák készen állnak-e a valós utakra” – írja a Pew Research Center felmérésére hivatkozva, amely szerint az emberek nem bíznak az autonóm járművekben.
„Mivel a biztonságra összpontosítunk, jelentős időt és erőforrásokat fektetünk be annak biztosítására, hogy funkcióink biztonságosan működjenek, mielőtt ezekkel a technológiákkal piacra kerülnénk.”
A GM állítása szerint jó úton halad az első, személyes használatra szánt autonóm jármű „évtized közepére” való szállítása felé.
Forrás: Axios