A GM megjelentette elektromos motorjainak „Ultium Drive” családját

A General Motors új részleteket árult el a közeljövőben várható elektromos járműveihez tartozó Ultium akkumulátor platformjáról. Az autógyártó szerint az akkumulátor „öt cserélhető meghajtóegységből és három motorból álló családot” táplál, amely együttesen „Ultium Drive” néven ismert, és ami segíti a GM-t a „teljesen elektromos jövőbe” való áttérésben.

„A GM sok neves autógyártó számára fejlesztett sebességváltót” – mondta Ken Morris, a GM autonóm és elektromos járműprogramokkal foglalkozó alelnöke. „A motorok, sebességváltók, hajtáslánc alkatrészek és rendszerek gyártása a GM legismertebb kompetenciái közé tartozik, és gyártási szakértelmünk nemcsak átadhatónak, hanem előnyösnek is bizonyul, amikor áttérünk az EV-kre.”

Az Ultium platformot rugalmasnak és sokoldalúnak tervezték, azzal a céllal, hogy különféle járműtípusokhoz és formákhoz is felhasználható legyen. Ilyen módon hasonlít a Volkswagen moduláris elektromos meghajtó mátrixához, más néven MEB platformhoz.

Az Ultium várhatóan alapul szolgál a GM hamarosan megjelenő Hummer kisteherautójához és terepjárójához. Valamint a luxus Cadillac Lyriq SUV-hoz, ami egy elektromos áruszállító kisteherautó, és két elektromos járműhöz, amit az autógyártó a Hondával együttműködve gyárt.

A GM szerint az Ultium Drive „jobban reagál, mint belső égésű motorral rendelkező megfelelői, precíziós nyomatékszabályozású motorjai biztosítják a sima teljesítményt”. A platform öt motorjának „iparágvezető” nyomatéka és teljesítménysűrűsége lesz „a különböző járműtípusok széles spektrumában”.

Az Ultium Drive költséghatékony lesz a vezetékek konszolidációja és egyéb megszorítások révén is, mondta GM. Az alkatrészek és a funkciók ilyen konszolidációja megkönnyíti az Ultium Drive széleskörű felhasználását is a GM jövőbeli EV-sorozatában – mondta a GM, hivatkozva a tavaly bevezetett „digitális idegrendszerére”, amely lehetővé teszi az okostelefon stílusú éteren keresztüli szoftverfrissítéseket.

Korábban a GM közölte, hogy körülbelül 80 százalékkal csökkentette a Chevy Bolt járműveinél jelenleg használt EV-architektúra vezetékeinek mennyiségét. Abban reménykednek, hogy ez az akkumulátorcellák költségeit a 100 dollár / kWh szint alá fogja csökkenteni, és lehetővé teszi a GM számára, hogy nagyobb megtakarítást érjen el, miközben növeli EV gyártási kapacitását.

A GM egy 20 milliárd dolláros befektetést valósít meg, melynek célja a „teljesen elektromos jövő”. Ez magában foglal egy 2,2 milliárd dolláros kiadást első, teljes mértékben az elektromos járművek összeszerelésére szánt üzemének felszerelésére. A múlt héten az autógyártó részesedést szerzett az elektromos jármű startup, Nikola-ban, ami újabb spekulációkat indított el, amelyek szerint a GM kihelyezi EV üzletágát, amely a becslések szerint akár 100 milliárd dollárt is érhet.

Ezeket a bejelentéseket kísérletnek tekintik a Wall Street-i befektetők megnyugtatására, akik idegesek, hogy a GM utol tudja-e érni a Teslát. Elon Musk cége egyre értékesebbé válik, még azalatt is, amikor az autóipar összességében a koronavírus-járvány hatásai miatt szenvedett. A jövő héten a Tesla megrendezi „Akkumulátorok napja” rendezvényét, ahol több bejelentés is várható a költségcsökkentésre és az akkumulátorok kínálatának bővítésére irányuló erőfeszítéseiről.

Forrás: The Verge

https://www.theverge.com/2020/9/16/21439374/gm-unveils-ultium-drive-family-of-electric-motors

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936