A GM új Ultra Cruise Sensor Suite-ja mindennek ellentmond, amit Elon Musk mondott a fejlett vezetéstámogató rendszerekről

A General Motors Super Cruise technológiája a vállalat jelenlegi vezetéstámogató technológiája, amely ugyanazon a szinten van, mint a Ford BlueCruise. Ez a SAE (Society of Automobile Engineers) által felvázolt 2. szintű autonóm rendszer. Mivel járművezetői felügyeletet igényel, nem tekinthető valódi autonómnak vagy „önvezetőnek”. 2017-es bevezetése óta néhány magasabb kategóriás GM modellen érhető el.

A GM most bemutatja a fejlett vezetéstámogató (ADAS) technológia felújított és frissített változatát Ultra Cruise néven. Az első olyan jármű, amely az új technológiát alkalmazza, az ultra-exkluzív Cadillac Celestiq lesz.

A sajtóközlemény szerint a GM azt állítja, hogy „az összes vezetési forgatókönyv 95 százalékában” lehetővé teszi a kormányfogás nélküli vezetést. Érdekes módon az Ultra Cruise néhány jelentős dologban eltér a nemrégiben sokat szidott Tesla Full Self-Driving Software-től, amely azt állítja, hogy szinte ugyanarra képes.

A Tesla szerint vezetéstámogató szoftvere nyolc kamerát és egy számítógépet használ a navigáláshoz, és mindent megtesz a biztonságos működés érdekében. De ez nem működött olyan jól a Teslánál az elmúlt hónapokban.

A GM Ultra Cruise rendszere ezzel szemben az érzékelők, kamerák és LiDAR változatos csomagját használja ADAS szoftverének működtetéséhez, lényegesen több hardverre támaszkodva, mint az olyan autók, mint a Tesla Model S. A GM szerint az érzékelők és a technológia sokrétűsége a járműveknek 360 fokos kilátást nyújt a környező terület mindhárom dimenziójában. A Qualcomm által fejlesztett fedélzeti számítógép ezután megfejti a szerzett információkat.

A GM, a Teslánál sokkal régebbi vállalat, technológiailag lényegesen fejlettebb megközelítést alkalmaz az autonóm vezetési technológiában, mint amit Musk cége képes volt megvalósítani. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a 2014 szeptembere és 2016 októbere között gyártott Tesla modelleket radar- és ultrahangos érzékelőkkel szerelték fel a Tesla Autopilot első generációjának részeként.

Forrás: slashgear.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936