A GM vezető nélküli Cruise robotaxijai problémát okoznak a San Fransisco-i autósoknak
A GM Cruise vezető nélküli robotaxi szolgáltatását sikeresen bevezették San Franciscóban, de maguk az autók okoztak némi fejtörést a városban közlekedőknek. Ezt a Cruise vezető nélküli robotaxijaival kapcsolatos több incidens is jelzi, amelyek műszaki problémák miatt okoztak problémákat a közlekedésben.
A múlt héten állítólag legalább három Cruise robotaxi tartotta fel a San Francisco-i forgalmat. Az egyik még egy buszsávot is elzárt, és alig néhány centire állt meg egy Muni busztól. A sofőr nélküli autó viselkedése miatt a buszsofőrnek a robotaxi körül kellett manővereznie. A Sacramento és a Mason utcáknál egy másik Cruise járművet láttak megállni az út közepén, villogó lámpákkal.
A Kaliforniai Közművek Bizottsága (CPUC) a San Francisco Gate-nek kiadott közleményében megjegyezte, hogy tudott a GM vezető nélküli robotaxijait érintő incidensekről. A CPUC szóvivője azt is megjegyezte, hogy a bizottság autonóm járműveket gyártó cégekkel együtt dolgozik azon, hogy részleteket gyűjtsön az incidensekről.
„Együttműködünk az (autonóm jármű gyártó) cégekkel, hogy megértsük gyakoriságukat, elhelyezkedésüket és előfordulásuk körülményeit. Általánosságban elmondható, hogy ha egy AV-cég megsérti az engedélyezési feltételeit, a CPUC jogosult felfüggeszteni vagy visszavonni működési jogosultságát” – mondta a szóvivő.
Drew Pusateri, a Cruise szóvivője kijelentette, hogy a vezető nélküli járművek „műszaki probléma” miatt álltak meg. Az incidensek megoldására a cég egy csapatát küldték ki minden járműhöz, és a csapatok 20 percen belül megérkeztek a fennakadások után. Az incidensek során sem ütközés, sem sérülés nem történt.
„Minden tevékenységünk vezérelve a biztonság. Ez azt jelenti, hogy ha az autóink olyan helyzetbe kerülnek, hogy nem tudnak biztonságosan továbbhaladni, akkor megállnak és bekapcsolják a vészvillogót. Mi pedig vagy újra működésbe hozzuk, vagy a lehető leggyorsabban összeszedjük őket. Ennek oka lehet mechanikai probléma, például defektes gumi, útviszonyok vagy műszaki probléma. Azon dolgozunk, hogy minimalizáljuk az ilyen esetek gyakoriságát, és elnézést kérünk mindenkitől, akit érintett” – mondta a Cruise szóvivője.
Ennek ellenére, körülbelül 20 percet várni egy autonóm autóra, amely elzárja az utat, valószínűleg rendkívül kellemetlen az autósok és az egyéb közlekedők számára. Végülis húsz perc sok idő, különösen vészhelyzetekben. Összességében a Cruise-nak valószínűleg meg kellene fontolnia biztonsági vezetők használatát San Franciscó-i autonóm járműveihez, hasonlóan az FSD Beta programban részt vevő Tesla-tulajdonosokhoz. Ily módon az emberi vezetők gyorsan kijavíthatják a robotaxit, ha vagy amikor probléma merül fel.
Forrás:Teslarati
https://www.teslarati.com/gm-driverless-cruise-robotaxis-headaches-san-francisco-report/