A GM vezető nélküli kisbuszt épít autómegosztó szolgáltatás céljára
Az autonóm elektromos Cruise Origin transzfer busz bemutatása után alig egy héttel a General Motors bejelentette, hogy kiválasztotta a helyet a gyártásához, és 2,2 billió dollárt fektet a Detroit-Hamtramck gyárba, amely jelenleg a Chevrolet és Cadillac szedánokat gyártja.
A cég elmondása szerint a Cruise Origint nem egyéni vásárlóknak tervezi, hanem inkább egy-egy város flottájaként képzeli el. A lakosok okostelefonon megrendelhetik a fuvart, majd az Origin felveszi és elszállítja őket az úticéljukhoz, csakúgy, mint az Uber és a Lyft.
Ed Niedermeyer, az autóipar elemzője és a „The Autonocast” podcast társigazgatója szerint a GM vezetői nélküli járművekbe történő beruházása jelentős, mivel a vállalat elkötelezi magát egy autó-megosztási modell mellett.
Niedermeyer szerint ez elmoshatja a személygépkocsik és a tömegközlekedés közötti határvonalat. Az Origint láthatólag ezt a szállítási stílust szem előtt tartva tervezték.
„Ha túljutunk az űrkorszaki kinézetén, a belső rész valójában egy kicsit olyan, mint egy londoni fekete taxi” – mondta.
Az Originban hat utas elfér, és semmilyen kormányberendezéssel nem rendelkezik. Ebben jelentős eltérést mutat a félig autonóm járművektől, amelyeket az autógyártók, köztük a Tesla, az utóbbi években teszteltek, és amelyeket a nagyközönség számára szándékoznak eladni.
Niedermeyer szerint az utóbbi években az autonóm járművekkel kapcsolatban óriási elvárásokat fogalmaztak meg rövid időhatárokkal, ehhez képest a Cruise kicsit óvatosabb és konzervatívabb a jövőbeli terveivel kapcsolatban. Az elvárások csökkennek, a személyes közlekedéstől a közösségi megosztó szolgáltatások felé tolódik a hangsúly. Az önvezető autókra való teljes átállás egyelőre nem látszik a közeljövőben elérhetőnek.
Forrás: abc NEWS