A Goodyear új elektromos abroncsot dob piacra
Az Ohio állambeli Akron székhelyű gumiabroncsgyártó felmérést végzett az elektromos járművek vezetői körében, és megállapította, hogy a két tulajdonság, amelyet leginkább szeretnének az elektromos autógumikban, a csendes futás és a nedves úton való jó teljesítmény.
Ezért a Goodyear az ElectricDrive 2 EV abroncsokat SoundComfort Technology habbetétekkel ruházta fel, amelyek csökkentik az utastérben hallható zajt, és aszimmetrikus futófelület-mintázatot optimalizáltak, hogy javítsák a tapadást és a reakciókészséget nedves utakon.
Ezek az elektromos abroncsok hosszú élettartamú futófelület-keverékekkel is rendelkeznek, amelyek segítenek a vezetőknek több kilométert kihozni abroncsaikból – és ez számít, mert az elektromos járművek súlya gyorsabban koptatja az abroncsokat. Az ElectricDrive 2s aerodinamikus oldalfala csökkenti a légellenállást, és az első generációs ElectricDrive GT-hez képest megnövelt gördülési ellenállással rendelkezik, ami növeli a hatékonyságot és a hatótávolságot.
A Goodyear az ElectricDrive 2-vel is továbbfejlesztette fenntarthatóságát – legalább 50%-ban fenntartható anyagokból készült, beleértve az abroncs szerkezetében található szójaolajat, a rizshéj hamu szilícium-dioxidot és a fenntartható forrásból származó természetes gumit. (A Goodyear 2023 januárjában a CES-en bemutatott egy 90%-ban fenntartható anyagokból készült gumiabroncsot.)
A Goodyear azt mondta, hogy az ElectricDrive2 májustól lesz elérhető az Egyesült Államokban, de a weboldala szerint az abroncs már raktáron van. 17 méretben kapható, és illeszkedik a Tesla Models 3, Y és S modellekhez, a Ford Mustang Mach-E-hez, a Chevy Bolthoz, az Audi Q4 e-tronhoz és még sok más típushoz.
Az elektromos járművekre jellemző abroncsok általában drágábbak, mint a normál abroncsok, tehát nem biztos, hogy megérik. Ez attól függ, hogy milyen teljesítményt szeretne valaki elérni az autójával.
Ha maximalizálni szeretné autója hatótávját, a speciális elektromos abroncsok segítenek, mert alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek. Ha csendes utasteret szeretne, akkor is ezek lehetnek a megfelelő megoldások, mivel némelyik, például a Goodyear’s, zajcsökkentő technológiával készülnek.
De ha ezek közül valamelyik nem prioritás, akkor jobb választás a normál gumiabroncs. Ez a személyes preferenciákon múlik. Mindenesetre az elektromos járművek gumiabroncsait gyakrabban kell cserélni, függetlenül attól, hogy melyik típusról van szó.
Forrás: electrek.co